10 oktober 2007

Hoogleraar Ed Peelen neemt plaats op leerstoel Event Marketing en Communicatie

Rubrieken

Weer een stap op weg naar volledige professionalisering van de eventbranche: Nyenrode Business Universiteit heeft woensdag 10 oktober prof. dr. Ed Peelen officieel benoemd tot eerste hoogleraar op de leerstoel Event Marketing & Communicatie.

De nieuwe leerstoel wordt gefaciliteerd door Stichting IDEA Leerstoel Event Marketing & Communictie, branchevereniging IDEA, in samenwerking met SharkWise. Hoogleraar Ed Peelen zal eerste de stoel bekleden en 'presenteert' zichzelf op het komende IDEA Gala.

Impact van evenementen
Peelen gaat samen met dr. Karoline Wiegerink, die gepromoveerd is op dit onderwerp, toegepast onderzoek verrichten naar de impact van evenementen op het afnemersgedrag van de consument en hoe evenementen zijn in te zetten binnen het marketingmix van organisaties.
Congres
Ook de organisatie van een jaarlijks terugkomend congres, masterclasses en onderwijs op het gebied van event markting binnen Nyenrode programma's behoren tot de activiteiten die binnen de nieuwe leerstoel worden ontwikkeld.
Nauwelijks onderzoek gedaan

Rector Magnificus van Nyenrode, prof.dr. Bert de Groot: 'Nederland kent een groot aantal bedrijven dat zich richt op het organiseren van off-line events met een marketingoogmerk, maar omdat het een relatief jonge sector betreft, is nog nauwelijks bedrijfskundig onderzoek gedaan naar de betekenis van evenementen voor de relatie met de klant en het klantgedrag.'

Kennis verdiepen

De nieuwe leerstoel wordt ondersteund door de Nationale Postcode Loterij, ABN AMRO, Delta Lloyd Verzekeringen BV, Amsterdam RAI, Eventex, Heuvelman Sound & Vision, Joffi Effective Communication, Obsession Live Communication, The Live House en de branchevereniging IDEA. Zij stellen zich tot doel met de instelling van de leerstoel de kennis over eventmarketing en -communicatie te verdiepen en de kennisuitwisseling tussen wetenschap en bedrijfsleven te stimuleren.

Lees ook: