15 mei 2007

Honderd HSMAI'ers op expertmiddag in Madurodam

Rubrieken

Ruim honderd HSMAI-leden kwamen vorige week naar Madurodam voor een expertmiddag met onder andere Ben Tiggelaar. Net als de andere bijeenkomsten dit jaar, stond de middag in het teken van The Consumer Age: de branche beheert, maar...de consument regeert.

Met als locatie Madurodam had de brancheorganisatie drie uiteenlopende sprekers uitgenodigd. Peter Verdaasdonk (directeur Madurodam), Wouter Tavecchio (grootaandeelhouder/ directeur ID&T) en Ben Tiggelaar (Nederlands meest gevraagde managementconsultant op het gebied van ‘gedragsverandering’ van dit moment) spraken over veranderende consumentenverwachtingen en gedragsverandering bij managementprofessionals.


Tijdens het volgeboekte middagprogramma stonden opnieuw twee expliciete consumentendoelgroepen centraal. Madurodam directeur Peter Verdaasdonk sprak over onder meer nieuwe marktkansen voor attracties als de zijne en hoe als ‘gastheer’ om te gaan met de, vaak afwijkende, culturen en verwachtingen van nieuwe invloedrijke bezoekersdoelgroepen.
Enorm publieksevenement

Wouter Tavecchio van ID&T wist de toehoorders aan de hand van een letterlijk ‘knallende’ presentatie mee te nemen in de fascinerende wereld van de ID&T en Q-dance dancefeesten. De opzienbarende en qua communicatie tot in het kleinste detail uitgekiende marketingstrategie per afzonderlijke doelgroep, staat inmiddels garant voor honderdduizenden bezoekers per jaar, een snelle wereldwijde expansie van de ID&T/Q-dance danceconcepten en 40 miljoen euro omzet. ‘Je moet de consument beraken versus bereiken’ aldus Tavecchio.

Ben Tiggelaar
Na de pauze stond het vraagstuk ‘Welke gedragsveranderingen vragen deze ontwikkelingen van mij als leidinggevende en hoe breng ik ze teweeg bij mijzelf en mijn organisatie?’ centraal. Ben Tiggelaar, Nederlands gedragsveranderingdeskundige bij uitstek, bracht gedurende twee uur de ruim honderd aanwezigen op zijn dynamische- en pragmatische wijze het antwoord.
Oplocatie.nl: