Met als locatie Madurodam had de brancheorganisatie drie uiteenlopende sprekers uitgenodigd. Peter Verdaasdonk (directeur Madurodam), Wouter Tavecchio (grootaandeelhouder/ directeur ID&T) en Ben Tiggelaar (Nederlands meest gevraagde managementconsultant op het gebied van ‘gedragsverandering’ van dit moment) spraken over veranderende consumentenverwachtingen en gedragsverandering bij managementprofessionals.
Tijdens het volgeboekte middagprogramma stonden opnieuw twee expliciete consumentendoelgroepen centraal. Madurodam directeur Peter Verdaasdonk sprak over onder meer nieuwe marktkansen voor attracties als de zijne en hoe als ‘gastheer’ om te gaan met de, vaak afwijkende, culturen en verwachtingen van nieuwe invloedrijke bezoekersdoelgroepen.
Wouter Tavecchio van ID&T wist de toehoorders aan de hand van een letterlijk
‘knallende’ presentatie mee te nemen in de fascinerende wereld van de ID&T
en Q-dance dancefeesten. De
opzienbarende en qua communicatie tot in het kleinste detail uitgekiende
marketingstrategie per afzonderlijke doelgroep, staat inmiddels garant voor
honderdduizenden bezoekers per jaar, een snelle wereldwijde expansie van de
ID&T/Q-dance danceconcepten en 40 miljoen euro omzet. ‘Je moet de consument
beraken versus bereiken’ aldus Tavecchio.