1 mei 2007

Honderd aanwezigen bij nieuwe SITE meeting

Rubrieken

Bijna 100 belangstellenden kwamen af op de eerste Spring Meeting van SITE Nederland. In de bijzondere omgeving van locatie Mercure Hotel Amersfoort/Veluwemeer genoten de SITE leden en introducés van een aantal nieuwe facetten van de meetings.

Zo kende deze nieuwe bijeenkomst de destination–speed-meetings. In deze speeddating-achtige sessies konden de SITE-leden en introducés kennis maken met diverse bestemmingen. Elke Destination Speed Meeting duurde ongeveer 15 minuten en de volgende onderwerpen kwamen aan de orde:

• Waarom moet een klant kiezen voor deze bestemming voor haar volgende MICE project?
• Wat zijn de unieke incentive activiteiten op de bestemming?
• Wat is de beste reisperiode om een incentive of meeting te organiseren op de bestemming?
• Wat zijn de vluchtmogelijkheden van/naar Amsterdam en andere Europese steden?
• Wat zijn de voor- en nadelen van de bestemming?

Vertegenwoordigers van Spanje, Jamaica, Ierland en Curaçao prezen in efficiënte en bondige presentaties hun bestemming aan. De leden van de incentive en travel brancheorganisatie kregen in slechts 15 minuten een goed beeld over de (on)mogelijkheden van de landen en de specifieke mogelijkheden voor de Nederlandse MICE-markt.

Lezing Geoff Marée
Daarna verzorgde Geoff Marée een interessant betoog waarin hij zijn visie gaf hoe in te spelen op de effectieve werking van speciale belevenissen. Aan de hand van een aantal heldere voorbeelden onderschreef hij zijn visie dat er een overgang plaatsvindt van denken. Geoff Marée, verbonden aan de I Academy, hield de SITE-leden de visie voor dat niet altijd de aanbieder de transactie dirigeert. Hoe je verder komt dan gewoon een spannend event organiseren en op welke wijze het concept bijdraagt aan de beleving ervan. Marée leert de bedrijven van transactie-denken over te gaan naar transformatie-denken.
SITE meetings
Zoals gebruikelijk werd ook deze SITE meeting afgesloten met een borrel. Alle 100 aanwezigen deelden de mening dat SITE meetings de uitgelezen mogelijkheid zijn om optima forma te netwerken binnen de mice-markt. Niet verwonderlijk dus dat er weer een levendige handel bestond in visitekaartjes. Volgende meeting 7 juni bij Transavia op Schiphol.