Holland+Evenementen+Groep+ziet+kansen%21
Persberichten

Holland Evenementen Groep ziet kansen!

Net als vele andere bedrijven binnen de sector wordt de Holland Evenementen Groep hard getroffen door de Corona Crisis. Desondanks zijn er verschillende kansen. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Ga jij deze kansen ook pakken?

Afgelopen week kondigde het kabinet aan dat de maatregelen omtrent het Coronavirus worden verlengd. Ondanks dat dit in de lijn der verwachting lag is het andermaal slecht nieuws voor vele ondernemers en bedrijven. Net als de horeca en de reisbranche krijgt de evenementensector het zwaar te verduren. Een groot deel van de evenementensector is seizoensgebonden en laat dit nou net de periode zijn waarop de meeste uitjes normaal gesproken geboekt worden. Ondanks dat er de komende tijd grote uitdagingen liggen, zijn er ook verschillende kansen, laat het team van Holland Evenementen Groep weten.

Datum als onzekere factor
In vele gevallen heeft de klant vaak al een datum voor zijn uitje in gedachten. ‘Datum’ is daarom op dit moment de meest onzekere factor. Niemand weet hoe lang het coronavirus zal aanhouden en wanneer we alle maatregelen weer kunnen laten vallen. Dit maakt de planning van een uitje erg lastig en zal daarom een drempel vormen voor vele klanten. Deze drempel kan ertoe leiden dat iemand uiteindelijk wel of geen aanvraag doet. Het is daarom zaak om deze drempel zo laag mogelijk te maken. Aan klanten bieden we daarom de mogelijkheid om nu al contact met ons op te nemen zonder zich te binden aan een datum. Wanneer er duidelijkheid komt over het verdwijnen van de maatregelen zullen wij contact opnemen met de klant om te kijken naar een potentiële datum. Het grote voordeel hierbij voor de klant is dat ze als een van de eerste een datum kunnen uitzoeken.

Verwachte drukte
Ook proberen wij klanten duidelijk te maken dat wij grote drukte verwachten in de rest van het seizoen. Aangezien een deel van het hoogseizoen wegvalt zullen er meerdere uitjes gepland moeten worden in een kortere periode. Echter hebben wij zoals elke locatie een maximumcapaciteit en zullen sommige klanten wellicht teleurgesteld moeten worden. In lijn van bovenstaande is het dus van belang dat je klanten een voordeel kan geven. Ook ligt het in de lijn der verwachting dat mensen komende zomervakantie minder naar het buitenland zullen afreizen. Naar verwachting is de potentiële afzetmarkt tijdens de zomervakantie daarom groter dan normaal.

Misschien wel het meest belangrijke is de communicatie omtrent onze voorwaarden. Wij zorgen ervoor dat we goed op de hoogte zijn van de maatregelen en welke op dat moment voor ons gelden. Vervolgens proberen wij dit zo goed en duidelijk mogelijk richting onze klanten te communiceren. Zo schetsen wij bijvoorbeeld verschillende situaties en hoe wij daarmee omgaan. In alles is het hier belangrijk om het vertrouwen van de klant voor je te winnen.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.