7 januari 2009

Holland Evenementen Groep ontwikkelt Freefall

Door Marja Tan

Rubrieken

“Mensen verkennen steeds meer hun grenzen ook in de bedrijfsuitjesmarkt, maar het moet wel veilig gebeuren”, aldus Patrick Janssen, directeur van de Holland Evenementen Groep.

Er wordt een hemeltrap geplaatst op het schuine vlak van het pand. De deelnemers maken een sprong van 16 meter hoogte en ervaren het werkelijke ‘vrije val’-gevoel van een parachutesprong. Op het allerlaatste moment remt een powerfan af en sta je weer veilig met beide benen op de grond.

Patrick Janssen: “Afgelopen jaar stond ons bedrijf, mede door een aantal ernstige ongelukken bij collegabedrijven, volledig in het teken van veiligheid. Natuurlijk wil je niet dat er iets gebeurt en dus hebben wij alle activiteiten opnieuw gescreend en de risicogevallen laten verwijderen, verbeteren en/of certificeren door een erkend bedrijf.”

Om toch in te kunnen blijven spelen op de toenemende vraag naar spanning komt Holland Evenementen Groep in 2009 met een nieuwe attractie de “Freefall”.