
Gedurende de wedstrijd staan HBO eventopleidingen van diverse hogescholen tegenover elkaar om middels een uitgebreide briefing over een te organiseren event, in één middag een eventconcept te ontwikkelen en voor te dragen.
Dit keer stond de jury, onder leiding van Peter Voogt van KPN Zakelijke Markt en Gerben Plasmeijer van Obsession Evenementen en Communicatie, voor de lastige taak een winnend concept te kiezen. Er waren veel hoogwaardige eventconcepten en leuke ideeën door de strijdende hogescholen ontwikkeld. Hogeschool Utrecht ging met de publieksprijs, gekozen door alle studenten deelnemers, naar huis! De overwinning van het HAN-team is een bijzondere prestatie want deze B2B case vormde een lastige opgave voor de studenten en vergde veel inlevingsvermogen.
De kracht van het concept van het HAN-team, bestaande uit Nick Cornelissen, Jill Koetsier, Bas Hoetink, Evy van Rosmalen, Joost Hulsing, Stijn Storms en Michiel Smit, lag in de keuze voor vernieuwing, de vertaling van de kernwaarden van KPN naar het event en het spraakmakende karakter van de inhoud van het event. ‘Met welk verhaal komt de bezoeker aan het event thuis?”. Dat was de vraag die KPN tijdens de Game benadrukte en waar door HAN het juiste antwoord op gevonden werd, onder andere door video mapping.
Organisator van de Student Event Game, het Genootschap voor Eventmanagers kijkt terug op een bijzonder geslaagde editie.