Aangevoerd door begeleiders Lisa Varkevisser en Daisy Hofman wonnen de studenten Simone Mink, Rencia van de Starre, Linda van de Mast, Annelies Stolze, Dave den Ouden, Collin Drabe en Marco van Oudenaarde de grote beker en mogen zij zich volgens het Genootschap voor Eventmanagers het Eventtalent van 2009 noemen.
Doelstelling van hun concept ‘Picture This’ is geld ophalen en de naamsbekendheid van War Child te vergroten door middel van het uiten van naastenliefde. De periode waarin dit plaats vindt start drie weken voor en eindigt één week na Valentijnsdag, met als hoogtepunt de onthulling op Valentijnsdag zelf.
Het winnende concept:
Ter ere van Valentijnsdag wordt er een foto van een geliefde per MMS opgestuurd. Deze wordt geïntegreerd in één grote afbeelding van een roos. Het beeld transformeert van een verwelkte roos naar een mooie roos, onder luid gejoel en gelach van kinderen op de achtergrond. Picture This verzamelt alle foto’s die ingestuurd worden. Een student grafische vormgeving van de Willem de Kooning Academie maakt hier kosteloos een projectie van. Op Valentijnsavond verzamelen de mensen die foto’s hebben ingezonden zich op een locatie om gedurende 10 á 15 minuten deel uit te maken van deze onthulling. Middels een verrekijker die zij kunnen kopen kunnen ze hun foto ‘spotten’ in de projectie.
De vakjury, bestaande uit voorzitter Marius Voerman (Calore), Mandy Ruhé (7Beaufort), Nicoline van Straten (The Livehouse) en Sonja Werners (War Child), waren unaniem in hun besluit. Marius Voerman prees het winnende idee om de creatieve eenvoud en goed doordachte marketingcampagne. Speciale dank van het Genootschap gaat uit naar Fontys bedrijfshogeschool voor het ter beschikking stellen van hun faciliteiten voor de organisatie en haar deelnemers.