Hoe+wordt+een+speech+of+keynote+van+grotere+meerwaarde+op+mijn+evenement%3F
Nieuws

Hoe wordt een speech of keynote van grotere meerwaarde op mijn evenement?

LIVE COMMUNICATIE - Uiteindelijk is ieder evenement uit op 1 ding: gedragsverandering. Of het nou gaat om eventmarketing waar potentiële klanten enthousiast worden door op te gaan in de wereld van het merk, of kennis die overgebracht moet worden om collega's anders te laten werken tijdens een live communicatiemoment. Maar hoe kom je nou tot de meest effectieve live communicatie?

De sprekers beheersen eigenlijk al tientallen jaren de markt van live communicatie. Inspiratiesprekers, experts, nieuwe inzichten, laat duidelijk zijn: de meerwaarde van een goede spreker op jouw evenement zal altijd groot blijven, maar er is meer te halen. 4 'andere' oplossingen om de communicatie en de lessen op jouw evenement nog veel effectiever bij de doelgroep te krijgen:

'De leercoach'

Een leercoach begeleidt bezoekers en gasten bij hun leermomenten op het evenement. Deze persoon kan ook faciliteren in bijvoorbeeld netwerken of ontmoeten. Eigenlijk is het een persoon die leren en de behoeften van bezoekers faciliteert en begeleidt.

'Spelend leren'

Spelenderwijs leren blijkt ook bij volwassenen zeer effectief. Onderzoek heeft al aangetoond wat de kracht van gamification is. Onder meer de fun- en spelomgeving waarin je leert: die wordt namelijk als leuk ervaren en daardoor blijft de herinning langer hangen. En het verbind je ook nog eens met de mensen met wie je samen hebt gespeeld.

'Side kick'

Iemand die de zaal laat spreken. Het is inmiddels bekend dat de introverte bezoeker echt niet snel live zal interacteren, maar een goede side-kick weet, wellicht met tools of apps als hulpmiddel, toch het gevoel, het geluid en de mening van de zaal te vertalen richting keynotes. 


Foto: Sidekick Robert Daverschot

'Keynote breakouts'

Je kent ze wel, die ellenlange keynotes, met aan het eind een rondje vragen...Maar wat als we de keynote in stukken knippen en steeds weer in kleine break-out/subsessies bij elkaar zitten om over de gedeelde content te spreken, een mening en visie te vormen? Lees ook: Einde van een tijdperk: stop met Q&A-sessies en verwelkom C&I

 


 

Deels gebaseerd op THE EVENT EXPERIENCE AND MEETING DESIGNTRENDS THAT WILL WOW YOUR AUDIENCE (trend 12) van EventMB.com. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.