FZ vroeg een aantal branchegenoten naar hun belevingen
in 2007 en hun verwachtingen voor 2008. Ruud Steggerda (Avalon Evenementen) is
trots op het FloraHolland-evenement en voorziet in 2008 meer behoefte aan
certificering en controle.
Ruud Steggerda, Avalon Evenementen :
Hoe was 2007?
Hoogtepunt dit jaar is het evenement dat Avalon Evenementen voor
FloraHolland verzorgde, waarbij 2.000 FloraHolland-medewerkers in de Maassilo
een laatste reis door hun eigen Universe of Flowers maakten voor de fusie met
Bloemenveiling Aalsmeer. Niet alleen een hoogtepunt omdat het een prachtig
evenementconcept betrof waarbij er met de beschikbare middelen een zo groots
mogelijk event is gecreeerd, maar ook omdat alle betrokken partijen zich,
gefocust op het eindresultaat, hebben ingespannen om voor FloraHolland dit
buitenaardse medewerkersevenement mogelijk te maken. Hulde!
Hoe wordt 2008?
De branche zal zich meer richten op de veiligheid tijdens sportieve evenementen. Er komt meer behoefte aan certificering en controle op te volgen procedures. Uiteraard een heel goede zaak. Wat ik echter oprecht hoop is dat dit niet uitmondt in een bureaucratisch indekken. Het zwaaien met een label of certificaat is nooit genoeg, niet als aanbieder en niet als intermediair. Pro-actief bezig zijn met veiligheid en de kwaliteit van de dienstverlening is een eerste vereiste, zowel conceptueel als tijdens de uitvoering.
De branche zal zich meer richten op de veiligheid tijdens sportieve evenementen. Er komt meer behoefte aan certificering en controle op te volgen procedures. Uiteraard een heel goede zaak. Wat ik echter oprecht hoop is dat dit niet uitmondt in een bureaucratisch indekken. Het zwaaien met een label of certificaat is nooit genoeg, niet als aanbieder en niet als intermediair. Pro-actief bezig zijn met veiligheid en de kwaliteit van de dienstverlening is een eerste vereiste, zowel conceptueel als tijdens de uitvoering.
Dat communiceren via de nieuwe media steeds belangrijker wordt spreekt voor zich. Hier zal de branche zich snel in ontwikkelen, zeker op het vlak van individuele benadering van de deelnemer of genodigde. Het is van steeds groter belang dat de individuele gast zelf zich herkent in het aangeboden evenement, hij/zij wordt steeds meer gedwongen een keuze te maken in het soms overweldigende aanbod. Uitvinders en innovatieven zullen het drukker krijgen dan ooit te voren. Leuk!