FZ vroeg een aantal branchegenoten naar hun
belevingen in 2007 en hun verwachtingen voor 2008. Diederik Verwiel, van Bureau van
het Jaar 2006 Bruggen Verwiel Eventmarketing, had een duidelijk eventhoogtepunt
en verwacht voor 2008 vooral langlopende relaties.
Diederik Verwiel, Bruggen
Verwiel Eventmarketing:
Hoe was 2007?
Mijn eventhoogtepunt van het afgelopen jaar was een event dat we
gerealiseerd hebben voor Oracle. Soms heb je van die momenten dat alles op zijn
plek valt, dat iets wat je verzonnen hebt in de praktijk precies zo uitpakt als
je het ooit bedoeld had.
Het Oracle Event was zo’n moment. Een event waarbij we als opdracht hadden om de trots van de medewerkers voor hun eigen organisatie weer terug te brengen, tastbaar te maken. Dit hebben we vertaald in een concept vol persoonlijke, warme trots-momenten van individuele medewerkers.
Geen grote verhalen van het management, maar zeer herkenbare individuele verhalen van medewerkers. Zo bleek de een voor het eerst van zijn leven de marathon van New York te hebben volbracht, een ander bleek de sterren van de hemel te zingen. Die momenten werden gedeeld met collega’s onder de bezielende leiding van cabaretier Joep van Deudekom.
Op dat soort momenten realiseer je je weer eens hoe sterk live events
kunnen zijn, waar je het allemaal voor doet.
Waar gaat de eventbranche naar toe in 2008?
Ik denk dat steeds meer opdrachtgevers gaan nadenken over langlopende relaties met hun eventpartners en steeds vaker zullen gaan kiezen voor zo’n langdurige relatie in plaats van tijdrovende pitches. Ik hoop dat dat nog veel meer gaat gebeuren in 2008 en dat we daarmee als branche weer een stapje verder gaan op de weg naar volwassenheid...
Ik denk dat steeds meer opdrachtgevers gaan nadenken over langlopende relaties met hun eventpartners en steeds vaker zullen gaan kiezen voor zo’n langdurige relatie in plaats van tijdrovende pitches. Ik hoop dat dat nog veel meer gaat gebeuren in 2008 en dat we daarmee als branche weer een stapje verder gaan op de weg naar volwassenheid...