7 maart 2016

Hoe technologie invloed heeft op events: digital natives onmisbaar voor succes

Door Maartje Springer
EVENTBRANCHE MAGAZINE - Volgens kenners wordt 2016 hét jaar om te investeren in technologie om de engagement met je doelgroep te versterken. In het aankomende magazine besteed EventBranche daarom aandacht aan hoe technologie invloed heeft op events en welke toepassingen geschikt zijn voor de eventmanager van de toekomst.

Foto: Vrienden van Amstel Live, Faber Audiovisuals
Fotocredits: Jorrit Lousberg


Technische innovaties volgen elkaar in rap tempo op en steeds meer audiovisuele toepassingen zullen worden ingezet om te ondersteunen in het online weergeven en verbreden van het live moment. Verwende consumenten en opdrachtgevers duwen de branche in een richting waarin eventmanagers moeten omdenken en de opkomende generatie laat ons nadenken over het event van de toekomst. Technologische en audiovisuele experts delen in het EventBranche Magazine hun visie over wat technologie gaat doen met de eventbranche:

'De innovatie in events zal vooral voortkomen uit inhouse bijeenkomsten die in het groot worden gekopieerd. Content is leading en daar lijken met name inhouse eventorganisatoren meer oog voor te hebben. En omdat men een steeds grotere waarde hecht aan de data van deze bijeenkomsten, wordt de inzet van online toepassingen makkelijker maar dienen organisatoren parallel wel rekening te houden met privacy en data protection', zegt Robert Daverschot van Sendsteps.

'De grenzen tussen virtueel en fysiek vervagen. Dit stelt hogere eisen aan de manier van communiceren. De jongeren generatie, die opgroeit met deze ontwikkelingen, krijgen informatie op een presenteerblaadje aangereikt. Deze zogenaamde 'digital natives' zijn al gewend om op afstand te communiceren. Zij gaan straks niet meer naar school, maar naar een vituele klaslocatie, waarom dan nog wel naar een evenement? Het strategisch denken moet worden omgedraaid en hier gaan veel bedrijven problemen mee krijgen. Zij moeten zich meer dan ooit realiseren dat het succes van hun organisatie afhangt van deze generatie', concluderen Steve Klein en Jack Davids van Hulskamp Audiovisueel.

Benieuwd naar alle tips en de 7 innovaties voor het event van de toekomst? Lees dan het volledige artikel in het EventBranche Magazine op pagina 59 t/m 63. Ontvangt u nog geen EventBranche Magazine? Wordt dan nu lid voor 109,- per jaar (excl. BTW en volledig aftrekbaar) en ontvang de eerst volgende editie bij u in de brievenbus.