Hoe je met een andere toon in communicatie andere doelgroepen bereikt

18-11-2020 - COMMUNICATIE RIVM RIJKSOVERHEID - Eerder schreef EventBranche.nl al een uitgebreid artikel over de lessen die RIVM en Rijksoverheid nu zouden moeten trekken uit event-communicatie. Mooi om te zien dat ze het in Duitsland hebben opgepakt. Hieronder de ijzersterke #besonderehelden campagne in drie video's en voor de liefhebber nog een keer de 10 tips en link naar het vorige artikel.

Zusammen gegen Corona #besonderehelden, zo heet de campagne van de Duitse overheid. De drie video's sluiten volledig aan bij het artikel van EventBranche.nl dat ook op Marketingfacts.nl is gepubliceerd. Het vult namelijk het doelgroep denken in, visueel maken een boodschap, video, experience is still the marketing en stiekem ook een beetje brandactivism in...kijk, lach en bewonder. Spot on:


'Hallo RIVM en Rijksoverheid: tijd voor andere vormen van communicatie!'

EVENTBRANCHE CORONA - Om maar meteen even met de deur in huis te vallen door een keer een mening in onze berichtgeving op te nemen: het is crisis, er is geen spoorboekje, het is af en toe onduidelijk, het lijkt alsof er geen ruimte is om andere theorieen (Maurice de Hond) serieus te onderzoeken en mee te nemen in de maatregelen, maar alles bij elkaar: petje af in de meest vreemde crisis sinds jaren. Toch heeft de eventbranche 10 gouden lessen om de communicatie veel beter te laten landen.

Voordat we de 10 lessen delen, nog een paar feiten, stiekem gebaseerd op een mening: Rutte en ook De Jonge zijn natuurlijke sprekers. Overtuigers zelfs. Bij het RIVM kom je al snel in de wetenschappelijke hoek en dan gaan de cliches op: die spreken wat moeizamer. Tel daarbij enkele maatregelen, restricties en ook de opvolging daarvan die op zijn minst gevoelsmatig in de tijd steeds vaker haaks staan op andere maatregelen (wel naar een prostituee, maar niet je moeder knuffelen; wel met tienduizenden op 1 strand, maar geen festivals; wel mondkapjes, geen mondkapjes, etc etc) en je staat voor een communicatieve uitdaging. Dan kun je maar beter kiezen voor de meest effectieve vorm van communicatie: live. Dat gebeurt regelmatig in de vorm van persconferenties of het live uitzenden van Tweede Kamer vragen, maar er is heel veel te winnen. 

De 10 gouden lessen uit de eventbranche voor de communicatie van RIVM en overheid in crisistijd:
 

1. Doelgroep denken

2. Interactie

3. Visueel

4. Influencers

5. Video

6. 'Brand' activism

7. E Eventmarketing

8. Events als een platform

9. Cocreator

10. Experience is still the marketing!


>> Lees: 'Hallo RIVM en Rijksoverheid: tijd voor andere vormen van communicatie!'

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners