
‘We focussen ons op een nieuwe dimensie van reizen, door deze slimmer, gemakkelijker en leuker te maken voor onze gasten. Door de krachten te bundelen met innovatieve partners als IBM, kunnen we gasten verrassen met een wow-effect’, aldus Jonathan Wilson, vice-president product innovation and brand services bij Hilton Worldwide.
Hoe het werkt?
Watson is een zelflerend systeem die patronen en verbindingen zoekt in data, wat zorgt voor productoptimalisatie en het proces van menselijke expertise verbetert en versnelt. WayBlazer is een cognitief reisplatform dat het proces van het samenstellen van een reis optimaliseert door het verzamelen van data uit online reviews, aanbevelingen en persoonlijke ervaringen van reizigers. De combinatie van de twee softwaresystemen geeft de robot de mogelijkheid om gesproken vragen van gasten te begrijpen en daar een niet voorgeprogrammeerd antwoord op te geven, op basis van internetbronnen.
Robot 'Connie', vernoemd naar de oprichten van Hilton Worldwide Conrad Hilton, werkt momenteel bij de receptie van Hilton McClean in Virginia. >> Lees hier het volledige artikel
De software skills van de zogeheten supercomputer Watson werden afgelopen zomer al eens getest door kooktijdsschrift Bon Appétit. Zij expirimenteerde als één van de eerste met Watson en ontwikkelde hiermee een nieuwe applicatie. Het systeem 'leerde' hiervoor 10.000 recepten uit de database van het kooktijdschrift, en analyseerde vervolgens alle ingrediëntencombinaties en menselijke smaakvoorkeuren. De applicatie dient als startpunt voor het verkennen van ideeën en zal, middels een zoekopdracht in de zogeheten Chef Watson app, zorgen voor vernieuwende cateringrecepten die niet eerder zijn overwogen bij het samenstellen van een gerecht.