14 december 2007

Heuvelman groeit gestaag door in nieuw pand

Rubrieken

Vorige maand opende Heuvelman Sound en Vision haar nieuwe pand in Culemborg. Met 9000 vierkante meter magazijn is de toekomst van de audiovisuele toeleverancier samen te vatten in 'groter' en 'nog professioneler'. Daarnaast richt Heuvelman zich meer en meer op locaties. 
Een deel van de 9000 vierkante meter opslagruimte. Bekijk een fotoreportage van het nieuwe pand .

Het nieuwe pand van Heuvelman aan de Ohmweg 1 in Culemborg is indrukwekkend groot. Branchemanager Evenementen en Congressen Arjen Buijs neemt FZ mee door het pand. Onderweg pikken we gelijk een nieuwtje op: Heuvelman is de nieuwe preferred supplier in Eventron Rosmalen. Geheel passend binnen de toekomstvisie van Heuvelman (zie hieronder).

Met een demoruimte en bijvoorbeeld een eigen studio met edit-suites biedt Heuvelman het complete AV-traject aan. 'Eigenlijk halen we onszelf een beetje uit de anonimiteit. In dit pand is alles aanwezig. Waar we eerder vaak naar klanten toe gingen, kunnen zij nu bij ons zien wat er allemaal mogelijk is en dat ook nog eens in een prachtig centraal gelegen pand', kent Arjen Buijs de kracht van het nieuwe pand in Culemborg.
Is het nieuwe pand de ultieme uiting van de groei van Heuvelman?

'De eerste maand in ons nieuwe pand hebben we gelijk een recordmaand gedraaid met 1000 producties. Zo hebben we tijdens de NATO-top in Noordwijk de AV gedaan in de 4 grote hotels. Dat zijn voor ons enorme partijen, net als bijvoorbeeld de Dag van Maarssen voor het ministerie van Verkeer en Waterstaat in De Fabrique. Maar wij zijn ons er van bewust dat er ergens een plafond zit aan het aantal AV-producties in Nederland. Daarom kijken we ook naar andere producten, andere diensten en ook internationaal.'

En voor de directe toekomst, waar richt Heuvelman zich op?
'Voor 2008 richten we ons ook voor een groot deel op grote locaties. Voor Heuvelman is het belangrijk om bij veel locaties de preferred supplier te zijn. Dat zijn we nu bij ongeveer 10 van de 50 grote locaties. Daar zit dus nog zeker groei in, want die locaties zijn erg belangrijk voor ons.'
Heuvelman zit na een moeilijke periode nu echt in de lift. Kun je dat verklaren?
'Bij Heuvelman denken we in concepten. Dat is in mijn ogen de reden dat we groeien. Klanten vragen steeds meer om meedenken en met onze expertise en de mogelijkheid om het complete AV-traject te verzorgen, kunnen we dat als geen ander. Daarnaast waren AV-toeleveranciers erg productgericht, maar bij Heuvelman kijken we heel nadrukkelijk naar de vraag uit de markt. Wat willen onze klanten, daar gaat het om', besluit Buijs.
In het komende FZ Magazine, het eerste nummer van 2008, een uitgebreider artikel waarin ook Heuvelman-directeuren Hans en Peter Bolland hun visie geven.