Het+wonder+van+Amstel%3A+10+procent+van+alle+Nederlanders+op+online+brand+event%2E%2E%2E
Nieuws

Het wonder van Amstel: 10 procent van alle Nederlanders op online brand event...

BRAND EVENT CORONA - De Vrienden van Amstel LIVE behoorde al jaren tot de meest populaire 'brand events' van Nederland. Jaarlijks togen duizenden vrienden richting Rotterdam Ahoy voor een muziekspektakel. Door corona ontstond er een online editie die qua aantallen zijn weerga niet kende: 1,7 miljoen kijkers, gelijk aan 33 keer Ahoy, maar vooral het besef dat overal in Nederland in honderdduizenden huiskamers het event van Amstel werd beleefd, mag gerust een online wonder genoemd worden.

Lisa van der Heijden, Senior Advisor Brand PR & Media HEINEKEN Nederland liet op de avond van #VVALS (Vrienden van Amstel Live Stream) haar enthousiasme de vrije loop:

'500.000(!!) vrienden (het werden er uiteindelijke 750.000) kijken uit naar bijzondere editie van De Vrienden van Amstel LIVE vanavond! Dat is 33x een vol Ahoy... Dit overtreft echt al onze verwachtingen. Wat heeft Nederland dit prachtige initiatief omarmd. Terwijl de repetities met de artiesten hier in Ahoy nog in volle gang zijn, bereiden maar liefst een half miljoen Nederlanders zich voor op een gezellige avond in de grootste kroeg van Nederland. Maar dan thuis, met een biertje op de bank of dansend door de huiskamer. Op veel plekken in het land belooft het dan ook bijzonder gezellig te worden. Vanaf een prachtig podium in Rotterdam Ahoy klinken, via een livestream, de klanken van twintig Nederlandse topartiesten straks in vele duizenden huiskamers. Echt iedereen kan erbij zijn; de toegang is gratis en er geldt geen limiet. Vanaf 19.30 uur start de inloop met 538-dj's Coen & Sander. Vanaf 20.15 uur start de twee uur durende show in Ahoy Rotterdam. Veel kijkplezier allemaal!'

Lees ook: 

Lisa van der Heijden (Heineken) over Vrienden van Amstel: 'Binnen een maand werd de livestream show ontwikkeld'

 

 

Machiel Hofman, Tribe Company, producer van het online evenement reageert via LinkedIn:

Naar schatting 1,7 miljoen vrienden hebben genoten van de grootste online kroeg van Nederland. 'Daarmee is het de grootste livestream ooit in ons land geworden. 750.000 mensen bemachtigden een 'gratis' kaart. Uitgegaan van een gemiddelde van 2,3 per huishouden hebben er zo’n 1,7 miljoen mensen naar de show gekeken. Er is vanuit 100 landen ingelogd.'

'Ons doel was simpel; Nederland een leuke zaterdagavond bezorgen. Niks meer, niks minder. Dit resultaat is eigenlijk niet te bevatten. Dank aan Amstel Bier voor het vertrouwen in dit avontuur. Dank aan alle artiesten en managements, dit in amper een maand met elkaar neerzetten is ongelofelijk! Leveranciers dank jullie wel voor jullie vriendschap, het meedenken en bewegen en natuurlijk dankjewel geweldige #vval en Tribe Company crew. We did this!', laat Hofman op zijn LinkedIn-profiel weten.

Op Nu.nl laat Hofman weten dat de animo vlak voor aanvang zo groot bleek dat er nog snel geschakeld moest worden: 

"Vlak voor aanvang was het nog even spannend of de livestream het aantal bezoekers aan zou kunnen, doordat op het laatste moment nog zo'n 100.000 mensen een ticket wilden bemachtigen", aldus Machiel Hofman van Tribe Company. "De animo bleek veel groter dan vooraf werd gedacht, de capaciteit werd kort voor aanvang daarom nog even flink opgeschroefd. Om 19.30 uur stond er al een lange rij voor de virtuele deur. Vanaf dat moment stroomde de grootste online kroeg vol met vijfhonderd mensen per seconde."

 

Meer over evenementen tot in de woonkamer:

'Live' concepten naar de woonkamer

21-09-2020 Deze tijden vragen creativiteit van bedrijven en hun werknemers. Iedereen mist na een paar weken quarantaine al de échte connectie, het échte contact. Maar er zijn mogelijkheden om ook thuis mensen of werknemers te...
Hoofd experience marketing bij Pernod Ricard (Dld): afzeggen, omdenken en woonkamer experience

Hoofd experience marketing bij Pernod Ricard (Dld): afzeggen, omdenken en woonkamer experience

10-07-2020 Thomas Wieringa, de Nederlandse Head of Experiential Marketing & Brand Advocacy at Pernod Ricard, verantwoordelijk voor 12 merkstrategieën in Duitsland, benoemt de rake klappen die zijn afdeling kreeg door corona. 'Wat...

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.