3 mei 2016

Heineken en KLM flikken het weer: het event dat alles in zich heeft

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Stel je behoort tot de Nederlandse paradepaarden als het gaat om merken, dan moet je rond Koningsdag je Nederlandse roots wel bloot leggen: KLM en Heineken zorgden weer voor een stunt die inmiddels de hele wereld over gaat. En dit keer had het evenement alles in zich, hoe klein het aantal gasten ook, wij vinden het groots!

Checkt u even mee:

- WOW-effect: check, de gasten rolden van verrassing in verrassing
- Crowdsources: check, de jarigen werden opgegeven/genomineerd door vrienden
- Live branding: check, KLM vloog de passagiers in en stewardessen fungeerden tijdens de dag als de helpende hand die ze ook in het vliegtuig zijn; Heineken deed de drankjes in en zorgde voor het feest. Beiden merken lieten tevens hun Nederlandse roots zien en tegelijkertijd hun mondiale kracht
- Verrassing: check, jezelf terug zien op een grachtenpand, toegezongen worden, een top DJ...JA dus
- Combinatie van online en offline: check, online voor- en natraject, waarbij het live moment perfecte content leverde voor een krachtige video
- Onconventionele locatie: check, de stad als evenementenlocatie
- De kracht van herhaling: check, want de Orange Experience is al enkele jaren een parel: Orange Experience 2015 / Orange Experience 2014

- etc, etc, etc