6 oktober 2006

Harry Dekker (Unilever) machtigste sponsor

Rubrieken

Harry Dekker van Unilever is door Sponsor Magazine uitgeroepen tot de meest machtigste man in sponsoring. 'Unilever is al jarenlang voorloper als het gaat om de ontwikkeling en inzet van innovatieve sponsoringconcepten', aldus Sponsor Magazine.
Met veel prijswinnende cases zoals Life & Cooking, Robijn Fashion Awards, Glorix en de Parade en Rexona en Idols. Het toch al imposante sponsorportfolio werd afgelopen jaar uitgebreid met het sponsorschap van NOC-NSF.

Als media directeur bij Unilever is Harry Dekker volgens het vakblad 'de grote initiator en stimulator van de vele projecten'. 'Dekker is de vertegenwoordiger van een concern dat sponsoring niet alleen ziet
als thematiek voor opvallende marketingcommunicatie, maar ook de zo noodzakelijke durf heeft om te innoveren', geeft Sponsor Magazine bovendien als motivatie voor de eerste plaats.

Het is de vijfde keer dat Sponsor Magazine een lijst van machtige mensen in sponsoring samenstelt.

De nummer 1 van vorig jaar, Chris Woerts (destijds Eredivisie CV, nu Feyenoord), moet dit jaar genoegen nemen met een achtste plaats. In de top 3 staan verder de bekende sponsorgezichten Marcel Beerthuizen (TBWA/Brand Experience Company) en Henri van der Aat (Trefpunt).

Hoogste binnenkomer in de lijst is MM&MO-oprichter en voorzitter van het NIMA Alfred Levi. Verdwenen uit de lijst is onder andere minister van Justitie Piet Hein Donner ('liet sponsoring gelukkig met rust in 2006']).

Er staan twee vrouwen in de lijst: Heleen Crielaard, sponsor manager bij Rabobank Nederland, en Marischka Leenaers, van het adviesbureau LeenaersVerloop.