Als media directeur bij Unilever is Harry Dekker volgens het vakblad 'de grote
initiator en stimulator van de vele projecten'. 'Dekker is de vertegenwoordiger
van een concern dat sponsoring niet alleen ziet
als thematiek voor
opvallende marketingcommunicatie, maar ook de zo noodzakelijke durf heeft om te
innoveren', geeft Sponsor Magazine
bovendien als motivatie voor de eerste plaats.
De nummer 1 van vorig jaar, Chris Woerts (destijds Eredivisie CV, nu
Feyenoord), moet dit jaar genoegen nemen met een achtste plaats. In de top 3
staan verder de bekende sponsorgezichten Marcel Beerthuizen (TBWA/Brand Experience
Company) en Henri van der Aat (Trefpunt).
Hoogste binnenkomer in de lijst is MM&MO-oprichter en voorzitter van het NIMA Alfred Levi. Verdwenen uit de lijst is onder andere minister van Justitie Piet Hein Donner ('liet sponsoring gelukkig met rust in 2006']).
Er staan twee vrouwen in de lijst: Heleen Crielaard, sponsor manager bij Rabobank Nederland, en Marischka
Leenaers, van het adviesbureau LeenaersVerloop.