18 augustus 2009

Harde taal op Evenement vh Kwartaal

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Erg opvallend. FZ.nl plaatst regelmatig artikelen op haar site die aanzetten tot discussie. Hoe gaan eventbedrijven om met de steeds kortere boekingsperiode, met de Mexicaanse Griep, de recessie, wat zijn uw trends etc etc. Hoogstzelden reageert er iemand. Dan geven we via een filmpje alvast een voorzetje voor het Evenement van het Kwartaal en stromen de reacties binnen...

Erg opvallend. FZ.nl plaatst regelmatig artikelen op haar site die aanzetten tot discussie. Hoe gaan eventbedrijven om met de steeds kortere boekingsperiode, met de Mexicaanse Griep, de recessie, wat zijn uw trends etc etc. Hoogstzelden reageert er iemand. Dan geven we via een filmpje alvast een voorzetje voor het Evenement van het Kwartaal en stromen de reacties binnen...

Eerlijk gezegd, ik begrijp het wel, maar snap het niet. Het lijkt mij zo fantastisch om naar aanleiding van een nieuwsonderwerp of een achtergrondartikel online te discussieren met medeprofessionals over het vak. Waarom gebeurt dat toch zo weinig? We leven in een periode van co-creatie en expertise delen, maak daar gebruik van zou ik zeggen.

Nog even voor de reageerders op het filmpje van het Evenement van het Kwartaal: wij krijgen per magazine een aantal tussen de 10 en 20 evenementen binnen. Binnen dat aantal gaan we op zoek naar 4 evenementen die zich op welke manier dan ook onderscheiden. Dit keer waren we geboeid door de wijze waarop O is 4 het voor elkaar kreeg om een levendig en boven leuk evenement neer te zetten voor een doelgroep die je nou niet direct met een feestelijk evenement associeert: wetenschappers.

Mocht u, waar wij nu wel vanuit gaan, uw evenement in willen sturen naar FZ om ook mee te dingen naar het Evenement van het Kwartaal, dan bent u meer dan van harte welkom: redactie.fz@reedbusiness.nl En wat zou het leuk zijn als we ook wat meer inhoudelijk met elkaar kunnen discussieren. Om maar weer eens af te trappen:

Waar vindt u dat het Evenement van het Kwartaal aan moet voldoen?

(ter info: FZ heeft zaken als ROI, effectmeting en echte eventmarketing zeer hoog in het vaandel staan, maar is zich er terdege van bewust dat deze evenementen niet voor het oprapen liggen. Daarom laten we de selectiecriteria voor het Evenement van het Kwartaal voor een groot deel afhangen van creatieve oplossingen, anders dan anders of bijzondere elementen.)