23 januari 2009

Happy Company ziet omzet met 34 procent groeien

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Happy Company heeft in 2008, haar 13e levensjaar, een omzetgroei gerealiseerd van 34%. Naast de lancering van drie nieuwe labels en een nieuwe, overkoepelende bedrijfsnaam, heeft Happy Company vorig jaar 15 nieuwe collega’s mogen verwelkomen. Daar staat tegenover dat er van 9 medewerkers afscheid is genomen.

Met de introductie van City Events Europe heeft Happy Company de buitenlandse expansie verder ingezet. Deze stedenspecialist biedt de zakelijke markt een betaalbaar alternatief voor de veelal dure, buitenlandse incentivereizen. Door de overname van het bureau GET!OUT EVENTS en de lancering van ‘Sports & the City’ is de marktpositie van de Sports-divisie aanzienlijk versterkt.

Vertrouwen in 2009
John Bes, algemeen directeur: 'Happy Company heeft in 2008 wederom een explosieve groei laten zien. Daarnaast heeft vorig jaar voor een groot gedeelte in het teken gestaan van een ingrijpende reorganisatie. Ondanks het feit dat deze ruim voor de eerste recessieberichten is ingezet zijn wij door de aangepaste, slagvaardige constructie beter bestand tegen mogelijke gevolgen van de financiële malaise.'

Cup voor Rotterdam Events Company
De jaarlijkse trofee voor het sterkst groeiende label binnen Happy Company ging in 2008 verrassend naar Rotterdam Events Company (zie foto). Dit drie jaar oude label scoorde het beste ten opzichte van de targets en deed dat met een compleet nieuw salesteam onder leiding van vestigingsmanager Sandra Broman.