Haagse eventlocatie steeds vaker intermediair tussen organisatoren en Aziatische eventmarkt

26-09-2018 - Twee jaar geleden vestigde GIA Trade & Exhibition Centre zich in een voormalig distributiecentrum voor auto onderdelen, aan De Werf in Den Haag. Inmiddels draait deze venue ruim 22 events per jaar, van congres tot beurs, en wordt nu langzaamaan de stap gezet richting de internationale markt. Met haar Chinese roots richt GIA zich op haar rol als intermediair tussen Nederlandse eventbedrijven en de Aziatische markt. EventBranche.nl spreekt met Kurt Wu, MICE & Venue Manager, over deze ontwikkeling.

Destijds leidde de ambitie van het Chinese moederbedrijf, om te investeren in Europa, naar GIA Trade & Exhibition Center in Den Haag; een voormalig distributiecentrum met potentie voor uiteenlopende evenementen. Maar naast evenementen zijn er, door de grootte van het pand, nog veel meer mogelijkheden op de locatie.

Waar je twee jaar geleden nog binnen kwam in een lege beurshal, heeft GIA de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in de locatie. Zo hebben alle zalen flexibele schuifwanden, de modernste technieken en prestatiemogelijkheden, die inmiddels weer zijn uitgebreid met een riggingsysteem en een nieuw lichtplan. Daarnaast beschikt de evenementenlocatie over kantoren en flexplekken, showrooms en een productroom. Vooral handig voor eventmanagers tijdens een meerdaags event, ondernemers zonder eigen kantoor of bedrijven die hun product willen showen aan klanten en buitenlandse investeerders.

De locatie heeft al meerdere Chinese en Koreaanse delegaties mogen ontvangen. ‘Aziatische landen zijn steeds meer op zoek naar ‘business opportunity’s’ in Europa. Nederland is daarbij een belangrijke speler, die binnen veel markten op internationaal niveau meedraait aan de top. Voor buitenlandse groepen verzorgen wij, als intermediair/organisator en in samenwerking met dmc’s, de gehele reis inclusief vervoer, verblijf, meetings én vaak nog een privébezoek aan een aantal Nederlandse bedrijven. Op deze manier brengen wij internationale handel naar Nederland. Dit biedt ook veel kansen voor de evenementenbranche. De Chinese en Nederlandse eventmarkt kunnen veel van elkaar leren. Onze achtergrond maakt het mogelijk om hierbij als intermediair op te treden. Zo organiseren we begin 2019 een zakenreis naar China voor Nederlandse eventbedrijven. We zijn dus niet alleen een locatie; we faciliteren en organiseren’, aldus Wu.

Meer lezen? Blader dan, zodra het EventBranche Magazine op de deur valt, naar pagina 54!
Ontvangt u nog geen magazine? Wordt dan nu lid
voor 159,- excl. BTW (volledig aftrekbaar) en ontvang het nieuwste magazine bij u in de bus. Daarnaast krijgt u met uw lidmaatschap ook toegang tot de netwerkevenementen van EventBranche en geniet u nog van veel meer voordelen!

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners