Het Haagsch Jantje wordt jaarlijks tijdens beurs Evenement uitgereikt aan die persoon of organisatie die zich het afgelopen jaar heeft ingezet om de samenwerking binnen de Haagse congres- en evenementenbranche naar een hoger niveau tillen. Geoliede samenwerkingsverbanden tussen de diverse aanbieders in het evenementenvak vormen de sterke troef van Den Haag.
De motivatie voor het toekennen van de prijs werd duidelijk door Huffnagel verwoord:
'Marcel was en is één van de belangrijke stuwende krachten achter het samenwerkingsproces binnen de Haagse markt voor zakelijke evenementen. Toen het Convention Bureau in 2002 op zoek ging naar Haagse ondernemers om de krachten te bundelen om Den Haag sterker in de markt te zetten als destinatie voor zakelijke evenementen was hij van de partij en dat is hij nog steeds.'
'Marcel heeft de afgelopen jaren meerdere malen met veel enthousiasme zitting genomen in werkgroepen voor het organiseren van stadsbrede promotie-evenementen gericht op de evenementenbranche. Marcel heeft ook aan de wieg gestaan van het netwerkevenement Prins voor een Dag, waarbij 50 Haagse bedrijven 180 congresorganisatoren uit Nederland en Vlaanderen ontvangen. Hij is nog steeds actief voor en stelt zijn kennis ter beschikking aan onze stad. Ook is hij toegetreden tot het college van participanten van Den Haag Marketing, als vertegenwoordiger voor het onderdeel zakelijke evenementen.'