21 september 2012

Guerrilla, beurs, live communicatie en flashmob in één concept?

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU PRODUCTPRESENTATIE - De derde editie van Zakenvloer Zwolle staat dit jaar in het teken van positiviteit, fun, verrassing en samen zakendoen. Het evenement, waar elkaar ontmoeten op slechts een vloerkleed centraal staat wordt gehouden op 15 november op een nog geheime locatie in Zwolle.

'We houden we onze iconen natuurlijk in ere. Het vloerkleed blijft, het krukje ook. Voor ons staan die symbool voor gelijkwaardigheid, persoonlijk contact en gemak. Hier voegen we de factoren fun en verrassing aan toe', aldus Annet van Limburg, eigenaar van Bureau Pré en organisator van het evenement. De workshop- en presentatieruimtes hebben moeten wijken. Alles vindt dit jaar op de vloer plaats, de vloerkleden liggen centraal in de ruimte en daarom zijn er allerlei kleine presentaties in een ludieke setting van de partners. 'Dit noemen we de Business Parade', aldus Van Limburg. 'Even bijkletsen in de draaimolen of chillen in de strand hang out. Het kan dit jaar. We willen vooral de leuke kant van zakendoen laten zien en even voorbij gaan aan het crisissentiment.'

De basis voor iedere deelnemer is een gepersonaliseerd vloerkleed met een ontwerp, logo of foto naar eigen ontwerp. De vloerhouder bepaalt zelf waar het vloerkleed neergelegd wordt en naast wie. Ook kunnen er al online afspraken gemaakt worden voor een live ontmoeting tussen de vloerhouders. Dit jaar worden de vloerhouders ook zichtbaar op grote schermen met een persoonlijke boodschap. Maar er zijn meer toepassingen. Annet van Limburg: 'We zetten in op Airplay via AppleTV, hiermee kun je beelden of presentaties via je smartphone of tablet zenden naar grote TV schermen.'