Met een presentatie van internationale
allure werd woensdagmiddag de nieuwe formule 1-bolide van Renault/
ING gepresenteerd in The Factory te Amsterdam. Een perfect visitekaartje
voor de Amsterdamse locatie.
De Franse racestal koos ervoor om de onthulling in
Amsterdam te laten plaatsvinden, omdat ING de nieuwe hoofdsponsor is. "De
presentatie moest daarom per se in Amsterdam en omdat wij een industriele
locatie zijn, pasten we goed in de presentatie", kijkt Charlotte Moen van The
Factory tevreden terug.
Hele wereld kijkt mee
Met zo'n 500 journalisten uit de hele wereld als toeschouwers, kwam de
nieuwe Formule 1 bolide van de Franse renstal uit de nok van The Factory naar
beneden, terwijl de hele wereld meekeek. "Ik weet dat Studio Sport hier was en
RTL-Z live en natuurlijk veel internationale aandacht, dat is hartstikke leuk
voor ons. Vooral ING kwam in beeld, maar de locatie wordt in de
berichtgeving ook mooi meegenomen", is Moen zich bewust van het unieke
visitekaartje.
Organisatie door Engels bureau
De organisatie van de eerste Formule 1-presentatie ooit op Nederlandse
bodem was in handen van het Engelse bureau Sprout. "Wij hebben prima met ze
samengewerkt, alles ging in goed overleg."
Snel handelen
Snelle auto, snel handelen, want op de avond van de presentatie moest de
show van Blue Man Group ook gewoon doorgaan. "We zijn vrijdag begonnen met de
opbouw en moesten woensdag direct na de presentatie snel ombouwen. De laatste
opruimwerkzaamheden vinden vandaag nog plaats. Al met al zijn we hartstikke
tevreden", aldus Moen.