25 januari 2007

Grootse Formule 1 presentatie visitekaartje voor The Factory

Rubrieken

Met een presentatie van internationale allure werd woensdagmiddag de nieuwe formule 1-bolide van Renault/ ING gepresenteerd in The Factory te Amsterdam. Een perfect visitekaartje voor de Amsterdamse locatie.
De Franse racestal koos ervoor om de onthulling in Amsterdam te laten plaatsvinden, omdat ING de nieuwe hoofdsponsor is. "De presentatie moest daarom per se in Amsterdam en omdat wij een industriele locatie zijn, pasten we goed in de presentatie", kijkt Charlotte Moen van The Factory tevreden terug.
Hele wereld kijkt mee
Met zo'n 500 journalisten uit de hele wereld als toeschouwers, kwam de nieuwe Formule 1 bolide van de Franse renstal uit de nok van The Factory naar beneden, terwijl de hele wereld meekeek. "Ik weet dat Studio Sport hier was en RTL-Z live en natuurlijk veel internationale aandacht, dat is hartstikke leuk voor ons. Vooral ING kwam in beeld, maar de locatie wordt in de berichtgeving ook mooi meegenomen", is Moen zich bewust van het unieke visitekaartje.
Organisatie door Engels bureau
De organisatie van de eerste Formule 1-presentatie ooit op Nederlandse bodem was in handen van het Engelse bureau Sprout. "Wij hebben prima met ze samengewerkt, alles ging in goed overleg."
Snel handelen
Snelle auto, snel handelen, want op de avond van de presentatie moest de show van Blue Man Group ook gewoon doorgaan. "We zijn vrijdag begonnen met de opbouw en moesten woensdag direct na de presentatie snel ombouwen. De laatste opruimwerkzaamheden vinden vandaag nog plaats. Al met al zijn we hartstikke tevreden", aldus Moen.