10 september 2012

Groot marketingbureau gaat joint venture aan met Photoflyer

Door Sjoerd Weikamp
FOTOMARKETING EVENEMENTENFOTOGRAFIE - Een eerdere samenwerking tussen marketingbedrijf Hamilton Bright en Photoflyer® is zo goed verlopen, dat is besloten om de krachten te bundelen. 'Het creeert voor ons enorme slagkracht', aldus Mitchell Plaizier van Photoflyer.

'Het is een samenwerking met de grote broer die wij nodig hebben om meer slagkracht te hebben. Bij Hamilton Bright werken 400 mensen. Door die slagkracht kunnen wij stappen blijven maken en bijvoorbeeld onze back office naar Hamilton Bright overhevelen.'

Voor Hamilton Bright Sales Promotion en Hamilton Bright Event & Incentives betekent de joint venture een uitbreiding van de diensten. Voor Photoflyer® betekent dit dat zij gebruik maken van de schaalgrootte van Hamilton Bright om het internationale succes op te vangen (o.a. in Amerika). Daarnaast levert deze synergie een mooie uitbreiding van de klantenportefeuille op.

Photoflyer® is gevestigd in Amsterdam, maar opereert in 35 landen. In de klantenportefeuille van Photoflyer® zitten meer dan 800 merken. 'De kracht van het Photoflyer® concept ligt in het persoonlijke karakter. De foto leidt tot sympathie bij de doelgroep en heeft een hoge bewaarkracht. In combinatie met een commerciële boodschap leidt dit tot een krachtig communicatiemiddel dat een meetbaar resultaat biedt', aldus Plaizier.