6,3 procent groei van eventmarketing budgetten in Engeland, het zegt natuurlijk niet zo heel veel. Maar omdat het onderzoek ook andere budgetten vergelijkt zijn de uitkomsten wel degelijk heel interessant om te analyseren.
Het onderzoek legde gehele toename van marketing en daaraan gerelateerde budgetten bloot van 3,0 procent. In de verdeling ziet dat er zo uit:
Internet: + 9,8 %
Events: + 6,3 %
Main media advertising: + 1,7 %
Market research: - 3,1 %
PR: - 4,0 %
Overig: - 4.0 %
Direct Marketing: - 4,9 %
Sales Promotions: - 8,4 %
De onderzoekers verwachten over het hele jaar 2016 een groei van 3,3 procent, lager dan de 3,9 procent uit het vierde kwartaal van 2015. Op de website van Eventmagazine.co.uk die het onderzoek publiceerde, legt Patrick Reid (CEO EMEA) uit waarom juist eventmarketing zo toeneemt: 'De kracht van experiences neemt stelselmatig toe. Doelgericht en betekenisvol met goede meetbaarheid van het effect, mede dankzij technologie en social media', is zijn uitleg voor de populariteit van events binnen de marcom-mix. Marketeers kiezen voor eventmarketing om resultaten aan te tonen.'
>> Lees het complete artikel: Eventmarketing budget stijgt met 6,3 procent