1 november 2006

Gratis SRM-cursus voor RAI-exposanten

Rubrieken

Amsterdam RAI is een bijzondere pilot gestart om (potentiële) beursdeelnemers bewuster en efficiënter deel te laten nemen aan evenementen. In samenwerking met SRM heeft de RAI een ééndaagse, gecertificeerde cursus opgezet. In de cursus worden zowel de marketingmogelijkheden van een beurs als praktische handvatten voor deelname behandeld.
Op uitnodiging van Amsterdam RAI volgden in totaal 36 Horecava-exposanten met succes de eendaagse SRM-cursus.

De opleidingsdag stimuleert de exposant om duidelijkere en/of nieuwe keuzes te maken. Tegelijkertijd geeft het de RAI een beter inzicht in de professionele behoeften van haar exposanten.

Initiatiefnemer van de SRM -cursus voor exposanten is Henk Wielinga, directeur Nationale Beurzen van Amsterdam RAI. Hij ziet deze ‘service’ van de RAI als het antwoord op een simpele optelsom: “Hoe professioneler onze exposanten, hoe hoger de kwaliteit van het evenement en hoe hoger de waardering van ons gezamenlijke klant: de bezoeker.”

Eind oktober 2006 is de eerste sessie gehouden. De reacties van de eerste 36 (Horecava) deelnemers waren uitermate positief. Binnenkort volgt een sessie met TINE-exposanten. Als het initiatief ook daar aanslaat, overweegt Amsterdam RAI de SRM-cursus over de volle breedte in te voeren.