Gouden Giraffe juryleden: Alle ins & outs en wat een event zo succesvol maakt

11-12-2015 - GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Zo vlak voor Learn From The Best, op 14 december in de Rotterdamse Kuip, zet EventBranche graag de juryexperts in de spotlight. Hoe zijn zij in deze branche terecht gekomen en waar moet in hun ogen een succesvol evenement aan voldoen?!

 




 


Annemarie den Broeder
Team Manager Intern & Mass Events ING
Juryexpert  categorie Interne Events

 

 

 

Annemarie is al meer dan 20 jaar werkzaam in de evenementenbranche. Na haar opleiding aan de NHTV heeft ze o.a. 12 jaar in Londen gewoond waar ze vanuit diverse agencies internationale events heeft georganiseerd voor corporate klanten. Sinds 2010 is zij weer terug in Nederland waar zij o.a. voor ATP 2,5 jaar als teammanager corporate incentives wereldwijd heeft georganiseerd. Sinds 2013 is Annemarie werkzaam bij ING als Team Manager Intern & Mass events.

Wanneer is een evenement succesvol? 
Voor mij begint het succes van een evenement met een duidelijke, meetbare doelstelling. Daarnaast is het belangrijk om het evenement optimaal op de doelgroep te laten aansluiten. Hoe unieker de locatie en de beleving, hoe meer men het evenement zal herinneren. Echter het belangrijkste is dat alles tot in detail klopt!
 





Ruud Janssen 
Managing Partner Event Model Generation
Juryexpert categorie Interne Events


 


Wat is in jouw ogen een succesvol evenement?
'Design with the end in mind. Event succes = een bewust ontwerpproces op basis van gedragsverandering van de belangrijkste stakeholders + sterke storytelling + een enthousiast team die dit met plezier doet! (bij voorkeur gebruik makend van #EventCanvas)’. www.eventmodelgeneration.com


 

 

Menno Bouma
Voormalig Corporate Eventmanager Peugeot Nederland
Juryexpert categorie Relatie Events






'Ik ben 8 jaar werkzaam geweest bij Peugeot Nederland als Corporate Event Manager. Ik heb bewust weinig gewerkt met bureau's omdat voor mij de uitdaging ligt in het zelf bedenken, vormgeven en organiseren van events. Dit stelde mij in staat om voor ieder project vanuit mijn netwerk het beste team van specialisten samen te stellen. Sinds september werk ik als zelfstandig ondernemer waarbij ik communicatievraagstukken van bedrijven oplos door het inzetten van live communicatie (binnen de Marcom-mix). Zowel binnen de automotive als daarbuiten.'

Wat is in jouw ogen een succesvol evenement?
De basis voor een succesvol event is natuurlijk dat de vooraf gestelde doelen bereikt, of liever nog, overtroffen worden. Een event tilt zich daarboven uit als het raakt en verrast. Daarbij zit de fascinatie voor mij in een relatief eenvoudig idee dat briljant is uitgewerkt.
 

 

 

Ed Peelen
Hoogleraar event-, relatie- en contentmarketing
Juryexpert categorie Relatie Events




Ed Peelen is bijzonder hoogleraar content marketing op de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij partner en mede-oprichter van ICSB, adviesbureau voor marketing en strategie. Hij is voorzitter van het Platform voor Klantgericht Ondernemen en op Nyenrode Business Universiteit organiseert hij diverse masterclasses over klantgericht ondernemen.

Wat is in jouw ogen een succesvol evenement?
Een succesvol evenement verbindt organisatie en doelgroep op effectieve wijze
 

 


Suzanne Ekel
Voormalig Head of Marketing Twitter Benelux
Juryexpert categorie Brand Events



 


Suzanne Ekel leidt en bouwt merken. Al sinds 2000, toen ze als Managing Director Monsterboard.nl flink liet groeien en werd uitgeroepen tot M@rketeer van het Jaar. Inmiddels is Suzanne al jaren eigenaar van en drijvende kracht achter New Cheese; haar interim management en strategisch adviesbureau in ‘Building Brands’. Ze werkt op het grensvlak van business groei, merken en marketing. Bekend van haar rollen bij o.a. Greetz.nl en Squla.nl en ook actief als jurylid van Thuiswinkel.org en de Merk Jury van de Effie. De afgelopen 2 jaar werkte ze als Head of Marketing bij Twitter Benelux en implementeerde daar o.a. een ambitieus B2B event programma.

Wat is in jouw ogen een succesvol evenement?
'Tijdens een succesvol event ervaart iemand het merk 'vol' in hart en hoofd. Een goed event verstevigt met zo'n impactvolle belevenis de persoonlijke relatie met het merk. Events creëren pas duurzaam waarde als ze als 'branded' contactmomenten - i.p.v. stand alone interventies - geïntegreerd zijn in de totale marcom strategie', aldus Ekel.




Carmen Seman
Marketing Director PVH Tommy Hilfiger & Calvin Klein
Juryexpert categorie Brand Events

 




Carmen has dual nationality Dutch & American and holds a double degree in International Business from San Diego State University/Essec (France).  She started her career working for Nike EMEA where she held several roles across Retail and Marketing, working on brand campaigns such as the Beijing Olympics and South Africa World Cup executions. From sport she moved on to the fashion industry, first at Ralph Lauren where she helped launch the Denim & Supply brand across Europe and then on to Tommy Hilfiger where she launched the marketing & communications department for the emerging markets region. She is currently Marketing Director PVH (Tommy Hilfiger & Calvin Klein) EMEA where she oversees all pillars of the marketing mix including brand launch events in the region.

When is an event successful?
A successful event meets or exceeds the guests expectations and leaves them spreading positive messages about (the brand / event) weeks afterwards. For the host, the event is a success when all objectives are met or exceeded, and executed within budget.

 

 



Paul Gruijthuijsen
Increso, VGF, Congress Company
Juryexpert categorie Congressen




 Sinds 1999 is Paul werkzaam in de congresbranche. Tegenwoordig is hij actief als ondernemer en eigenaar van Increso (www.increso.com) en zet hij zich in voor twee projecten. Enerzijds mag hij de Stichting Voorfinanciering- & Garantiefonds (www.vgfholland.nl) meer op de Nederlandse en Internationale congreskaart zetten en anderzijds is hij mede verantwoordelijk voor een stuk business development bij Congress Company (www.congresscompany.com), een Professional Congress Organiser uit Den Bosch. Naast de ervaringen die Paul bij verschillende locaties en opdrachtgevers heeft opgedaan, is hij vrijwilliger binnen het eventteam van MPI Nederland.

Waar voldoet volgens jou een succesvol evenement aan?
'Een succesvol evenement, is wat mij betreft te vergelijken met een culinair gerecht. Alle losse ingrediënten hebben hun eigen karakteristieken. Alleen door ze op de juiste manier samen te brengen, ontstaat de ultieme smaakervaring. Om tot een verrassend en evenwichtig geheel te kunnen komen, dienen alle ingrediënten goed op elkaar afgestemd te zijn', aldus Gruijthuijsen.
 

 


Nico Meyer
Managing Director MeetingMonitor en Qmatters
Juryexpert categorie Congressen

 

 


Nico Meyer, CMM is Managing Director van MeetingMonitor en Qmatters (meten en verbeteren van klant-/deelnemerbeleving en effectiviteit). Hij was initiatiefnemer (en tot eind 2013 ook hoofdredacteur) van Congreswereld.nl. Vanuit meer dan 20 jaar ervaring in de hospitality- en congresbranche ontwikkelde een passie voor alles wat met congressen te maken heeft.Zijn missie: Betere congressen en events mét toegevoegde waarde!

Wat is in jouw ogen een succesvol evenement?
Mooie congressen en events zijn er genoeg, maar mooi  is niet (meer) genoeg. Een succesvol event creëert een mooie én waardevolle ervaring voor de deelnemers, zet ze in (of aan tot) beweging én laat zien dat concrete doelstellingen  gerealiseerd zijn. Het event is en blijft het middel, nooit het doel!
 




 
Gebert Janssen
Directeur Party- & Eventarchitect
Juryexpert categorie Beurzen




Als oprichter en directeur van Party- & Eventarchitect is Gebert reeds 23 jaar actief in de evenementenbranche en beheert hij kantoren in Duitsland, Nederland, Belgie, Tjechie, Suriname en Polen. Dit bureau creëert en verzorgt eventmarketing, live communicatie, zakelijke events en incentives voor uiteenlopende branches. Gebert is eveneeens bestuurslid bij SITE Nederland.

De afgelopen 9 jaar is Gebert ook lector aan Hogeschool TIO voor Toerisme & Hospitality. Hier is hij verantwoordelijk voor de lessen Event Management, Event Marketing, Imagineering, MICE, Conference Management en Veiligheid & Logistiek tijdens evenementen. Daarnaast ontving Gebert in 2013 een Crystal Awards voor de organisatie van 'Most Exeptional Travel Program' in Afrika en het Midden Oosten.
 

Kom naar Learn from the Best: het evenement waar u de ins en outs krijgt van de 16 beste evenementen van Nederland:


Deze bedrijven maken Learn from the Best mogelijk:

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Libema

    Libéma biedt u vele zakelijke mogelijkheden bij haar ruim twintig locaties door heel Nederland, zoals bij...
  2. Bakx & Meijer Catering

    ‘’Met liefde onze opdrachtgevers ontzorgen door middel van creativiteit, ervaring en gastvrijheid. We zorgen samen...
  3. D&B Eventmarketing

    D&B Eventmarketing helpt organisaties hun dromen en ambities te realiseren.
  4. DeFabrique

    21 loodsen, silo’s en hallen bieden ruimte aan 50 tot 3500 bezoekers op meer dan 10.000 m²
  5. Intertent

    Intertent is een topspeler op het gebied van verhuur van tijdelijke accommodaties voor de meest uiteenlopende...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners