Gouden+Giraffe+Event+Awards%3A+3+redenen+om+mee+te+doen+en+3+tips+om+te+winnen
Nieuws

Gouden Giraffe Event Awards: 3 redenen om mee te doen en 3 tips om te winnen

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Terwijl de zorgen om onze branche niet weg zijn en perspectief voelbaar is, maar nog niet zwart op wit staat, is er één ding waar we samen de schouders onder moeten zetten: de Gouden Giraffe Event Awards. Want we moeten het podium pakken om te laten zien wat we kunnen met fysieke events én met online of digitale events. Juist nu! Hier 3 redenen om mee te doen en 3 tips om te winnen...

3 redenen om dit jaar mee te doen aan de Gouden Giraffe Event Awards:

1. Voor jezelf en de branche
Laten zien dat je er nog bent. Dat we er nog zijn. En vooral laten zien welke impact en effecten een goed evenement ook straks weer teweeg kan brengen. En juist ook de online events laten zien, want ook die impact en het effect zijn ongeevenaard. Kortom: voor jezelf, voor de branche, dit is het moment om de rug te rechten en meteen weer de nek uit te steken.

2. Ideale PR
Ja een inschrijving kost geld. We hopen daarmee het hele Gouden Giraffe traject sluitend te krijgen. En nee, door betaling ben je niet verzekerd van een prijs, maar je bent wel verzekerd van een mooi promo-pakket rondom jouw case. Veel aandacht, in de spotlights met jouw beste case...dat werkt!

3. Eeuwige roem
Ja en als je wint...De Gouden Giraffe is echt een naam van kwaliteit en bijhorende faam. Dus het winnen van een award zal je geen windeieren leggen.

En als je dan toch mee doet, dan kun je maar beter voor de winst gaan ook! Hierbij 3 tips om een award te winnen:

1. Redeneer altijd van doelstelling naar impact
Het inschrijfformulier voor de Gouden Giraffe kent een aantal velden, maar al die velden hebben eigenlijk maar 1 doel: lijkt het jou als inschrijver om er een logisch verhaal van te maken van doelstelling naar effect en impact. Dat betekent dat je eigen een story moet tellen, waarbij de opdrachtgever het probleem/ het doel bloot legt en aan de hand van de keuzes onderwerg uitlegt waarom dat event en het bijhorende traject zo veel effect heeft gehad én wat dat effect dan wel niet was.

2. Vertel genoeg, maar niet te veel
To the point is een gouden tip. Niet dat de jury nou wars is van veel lezen, maar bam to the point zorgt voor een heldere uiteenzetting. Verplicht jezelf daar toe. Dus zorg dat je per vraag het noodzakelijke vertelt en zorg ondertussen dat iedere stap een onderdeel is van het verhaal van doelstelling naar impact.

3. Pas op met het invullen van effect en impact
De Gouden Giraffe Event Award is een impact-prijs. Dat wil zeggen: al heb je het meest creatieve en duurzame event ooit georganiseerd, als het geen impact of effect had, dan val je buiten de boot. Natuurlijk zijn creativiteit, duurzaamheid, andere keuzes, innovaties, etc een enorme plus, maar het gaat om de impact en het effect. Daarbij hoeft de jury echt niet altijd een complete ROI-berekening, maar het moet wel hout snijden. Dus als merk x bij impact en effect invult dat de CEO de dag van haar leven had....(meerdere keren gebeurd), dan gaan bij de juryleden de wenkbrauwen wel fronzen. Besteed dus voldoende aandacht en inhoud aan impact en effect, vertelt door het merk/bedrijf.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.