
De Gouden Giraffe Event Awards manifesteert zich als impact award. Het draait allemaal om de effectiviteit. Natuurlijk spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit ook een rol in de jurering, sterker nog dat ziet de jury als het fundament van iedere case, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? Dit jaar zijn per categorie awards voor zowel fysieke als online events beschikbaar in de onderstaande categorieen:
Beurzen
Evenementen die op de meest impactvolle/effectieve manier aanbieders en afnemers van een bepaald product/dienst, of binnen een bepaalde branche, met elkaar in contact brengen.
Brand Events
Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken middels een merkbeleving
Congressen & kennisevents
Evenementen waarbij kennisoverdracht centraal staat en het effect/impact dan ook zit in het aantoonbaar vergroten van kennis.
Interne Events & Teambuilding
Evenementen met een interne doelgroep gericht op cultuur- en gedragsverandering, teambuilding of perceptieverandering jegens de werkgever en/of het teamgevoel.
Relatie Events & Community Events
Evenementen die een relatie versterken, die van prospects relaties maken, of waar de community rondom het merk/bedrijf wordt uitgebreid.
PR & Mediawaarde
Evenementen die als doelstelling mediawaarde hebben, denk hierbij aan activaties, productlanceringen, openingen, etc

Een extra award gekozen door een jury met eventstudenten van vijf verschillende opleidingen. Hier kun je niet apart voor inschrijven, maar de talenten kiezen zelf hun 'beste event'.
Publieksprijs creativiteit
Een extra award voor de opdrachtgever/ organisator waar het publiek mag kiezen welk evenement een award verdient voor creativiteit, creatie en creatieve keuzes binnen de RIVM maatregelen en bijbehorende protocollen. Zoals ieder jaar viert het publiek de basis van ons vak: de creativiteit. Een publieksprijs, dus ook hier dingt ieder ingeschreven evenement in mee.