Gouden+Giraffe+2021%3A+YoungCapital+Festival+maakt+medewerkers+koning
Cases

Gouden Giraffe 2021: YoungCapital Festival maakt medewerkers koning

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards 2021 kent maar liefst 71 ingeschreven cases. De komende dagen publiceren we ze 1 voor 1 op EventBranche.nl. In de categorie Interne Events & Teambuilding dit keer het YoungCapital Festival, waar 1100 werknemers samen kwamen voor een koninklijke familieaangelegenheid met als doel de merkbeleving en teamgeest te versterken.

YOUNGCAPITAL FESTIVAL: THE CAPITAL

Opdrachtgever: YoungCapital
Categorie: Interne Events & Teambuilding
Bureau: WINK
Fysiek of online event: Fysiek
Jaar: 2020

Korte omschrijving:
Eens in de zoveel tijd is er een organisatie die alles uit de kast wil halen voor zijn mensen. YoungCapital’s grootste kapitaal, hun medewerkers, krijgen nu liefde terug. Ze werden uitgenodigd om samen te komen voor een geweldige en vooral koninklijke familieaangelegenheid, het YoungCapital Festival: The Capital. 1100 jonge professionals bijeen in een kasteel voor 2 dagen en 3 nachten, als ware Koningen.

Hoofddoelstelling:
YoungCapital hecht veel waarde aan de trots van zijn medewerkers om deel uit te maken van hun organisatie. Ze investeren veel in deze cultuur, met als hoofdgedachte “Proud to be YoungCapital”. Het is geen campagne of vooraf ingestelde strategische tactiek, maar een uitvergrote versie van het gevoel dat al bij hun medewerkers leeft. Het festival is een van de middelen om deze merkbeleving te versterken, met als doel: memorabele intieme momenten creëren die de familie bij elkaar brengen en de teamgeest binnenin versterkt.

Het doel is niet alleen het motiveren van het familiegevoel binnen YoungCapital. Videobeelden, gemaakt tijdens het festival, worden op hun rekruteringskanalen gebruikt om jongeren te motiveren. Enerzijds dat werken ook je hobby kan zijn, dat YoungCapital een grote speeltuin is. Waar je leert en groeit van vallen en opstaan. Waar je plezier hebt in wat je doet, omdat je het samen doet. En successen en hoogtepunten groots gevierd worden met elkaar.

Anderzijds dat YoungCapital de organisatie is die kan helpen dromen na te jagen. Dat YoungCapital jouw generatie snapt, omdat ze zelf hier ook onderdeel van uit maken. En ze uit bed springen om samen alle jongeren en young-minded aan het werk te helpen. Een mooi subdoel is dus, dat YoungCapital door het festival naast zijn huidige medewerkers, ook de toekomstige generatie stimuleert om bij of met de organisatie te werken.

Naast samen hard werken hoort ook samen hard successen vieren. Groots. En op een gru-we-lijk-e wijze. Zo dus ook op het YoungCapital festival: The Capital.

Effect & Impact:
* Samen zullen onze prestaties groter zijn.

* Waardeer elkaars kracht.

* Wens elkaar successen toe en vier ze samen.

* Blaas ze omver. * Wees beter en sneller.

* En vooral, heb er plezier in, de reis is net zo belangrijk als de eindbestemming. 

Dit is waar YoungCapital voor staat en de mind-set die je terugziet in hun medewerkers. Ze willen niets liever dan dat hun medewerkers trots zijn om deel uit te maken van deze organisatie. Het festival is een grote aandrijver van deze emotie richting het merk. Een beleving creëren die de merkwaarden tastbaar maakt, is een gewaagde strategische zet. Het enthousiasme rond het festival leeft het hele jaar door in de organisatie, iedereen heeft er enorm zin in.

Het festival maakt enorm gebruik van groepsgevoel, het heeft het wederzijdse euforische enthousiasme versterkt. Volgens de medewerkers-enquête is het team erg positief over "The Capital" en scoren ze de algehele look & feel met een 9,1. Het management vond het "Te gek om je collega's uit hun dak te zien gaan! mega trots op het team dat dit geweldige festival heeft gerealiseerd ”. 

YoungCapital als snelst groeiende dienstverleningsbedrijf is een ook dit jaar verdubbeld in medewerkers en weet inmiddels van 1 miljoen jonge talenten precies wat ze kunnen en wat bij ze past. Hiermee zijn zij de snelste autonome groeier in de branche. Mede doordat de organisatie totaal geen moeite heeft om zijn doelgroep te bereiken, met hun uitgesproken marketingcampagnes, onlinecommunicatie en enthousiasme van zijn medewerkers.

Het festival “The Capital” legde de lat hoog voor de toekomstige evenementen en heeft zeker bijgedragen aan het bereiken van een succesvolle campagne en jaar resultaat. Door van hun medewerkers ambassadeurs te maken. Hun energie, emoties en plezier te versterken en de wereld in te zenden voor de volgende generatie. Ze oogsten wat ze hebben gezaaid; liefde, hartstocht en blijvende toewijding vanuit hun grootste kapitaal; hun medewerkers, hun Koningen. 


Learn from the Best: kijk mee met de 70 beste events van Nederland

Op 20 en 21 april presenteren alle ingezonden cases zich voor de Gouden Giraffe Jury. Dat gebeurt online binnen het NetworkTables Platform. Per categorie kunnen de experts in de jury hun vragen stellen. Een ongekende kans om bakken en bakken aan inspiratie op te doen van zowel online als fysieke events. Je kunt er online als publiek bij zijn. Al onze leden hebben hebben daar een uitnodiging voor gekregen. Ben je geen lid, maar wil je wel in 2 dagen super geinspireerd raken, stuur dan een mail naar Elin en word alsnog lid: elin@eventbranche.nl ovv 'LFTB meekijken'.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.