Gouden+Giraffe+2021%3A+Chaos+in+de+Orde+steekt+organisatievernieuwers+hart+onder+de+riem
Cases

Gouden Giraffe 2021: Chaos in de Orde steekt organisatievernieuwers hart onder de riem

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards 2021 kent maar liefst 71 ingeschreven cases. De komende dagen publiceren we ze 1 voor 1 op EventBranche.nl. In de categorie Congressen en Kennisevents dit keer de online editie van hét werkfestival voor organisatievernieuwers: Chaos in de Orde.

CHAOS IN DE ORDE

Opdrachtgever: Huis van Verbeelding B.V.
Categorie: Congressen & Kennisevents
Fysiek of online event: Online
Jaar: 2020

Korte omschrijving van het event:
Chaos in de Orde is hét werkfestival voor organisatievernieuwers. Een dag lang worden deelnemers uitgedaagd door sprekers op het gebied van innovatie en creativiteit om hun werk anders aan te pakken. Het evenement heeft de vorm van een festival: deelnemers stellen vanuit hun interesse een eigen blokkenschema samen. Daarnaast is er de echte festivalmix van inhoud en entertainment. In 2020 toen zoveel evenementen niet doorgingen, omdat werd gedacht in onmogelijkheden, ging Chaos in de Orde juist wél door. Want organisatievernieuwers blijven altijd kijken naar wat wel kan. Het evenement was dan ook een voorbeeld en hart onder de riem voor deelnemers die al maanden thuis aan het werk waren.

Hoofddoelstelling:
- Inspireren
- Leren
- In beweging brengen

Subdoelstellingen:
- Gelijkgestemden samenbrengen

Effect & Impact:
Het belangrijkste resultaat voor ons is dat Chaos in de Orde als merk dit jaar niet van het toneel is verdwenen. We hebben laten zien dat we voor onze eigen overtuigingen staan: namelijk dat creativiteit en innovatie altijd mogelijk is. En het onlive festival was daar het bewijs van.

Deelnemers hebben na afloop heel positief gereageerd. Een greep uit reacties:

- Ik had niet verwacht dat ik het een dag zou volhouden online, maar het festival vloog om, ik heb gelachen, heel veel nieuwe inspiratie opgedaan en ik ben heel blij dat het toch door ging.

- Wat hebben jullie een waanzinnig festival neergezet. Ik wist niet dat het kon. In mijn organisatie zijn onze oude saaie teamvergaderingen gewoon meeverhuisd naar Teams. Dankzij jullie festival heb ik heel veel nieuwe inspiratie en ideeën over hoe we dat anders kunnen doen.

- Wat een geweldige dag. Het begon voor mij al met die goodiebag. Wat een waarde, ik ben vooral blij met de kaartenset. Ik heb ook al de hele week geluisterd naar de muziek uit de playlist. Tijdens de dag heb ik geen enkel moment ervaren dat ik alleen thuis zat. Heel gek, maar ik voelde me superverbonden en het was net zo leuk als vorig jaar. Natuurlijk hoop ik wel dat het volgend jaar gewoon weer live is.

Maar ook voor sprekers was het festival een enorme boost na maanden van stilstand. Spreken voor een lege zaal is voor hen een vreemde ervaring, maar doordat ze alle deelnemers konden zien, via schermen of in zoom, lukte het hen heel goed om de interactie aan te gaan.

Ten opzichte van de live editie van 2019 was deze onlive editie minder winstgevend. Kaarten werden niet voor €495 maar voor €295 aangeboden. Voor sommige mensen nog steeds een drempel voor een online evenement.

Toch hebben we geen spijt van deze investering. Het heeft ook ons eigen team enorm veel energie gegeven om in 2020 te doen wat bijna niemand deed en daarmee onze deelnemers echt een cadeautje te geven. 

 


Learn from the Best: kijk mee met de 70 beste events van Nederland

Op 20 en 21 april presenteren alle ingezonden cases zich voor de Gouden Giraffe Jury. Dat gebeurt online binnen het NetworkTables Platform. Per categorie kunnen de experts in de jury hun vragen stellen. Een ongekende kans om bakken en bakken aan inspiratie op te doen van zowel online als fysieke events. Je kunt er online als publiek bij zijn. Al onze leden hebben hebben daar een uitnodiging voor gekregen. Ben je geen lid, maar wil je wel in 2 dagen super geinspireerd raken, stuur dan een mail naar Elin en word alsnog lid: elin@eventbranche.nl ovv 'LFTB meekijken'.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.