Gouden Giraffe 2018, nominatie categorie Relatie Events: 100 jaar Tata Steel

19-03-2019 - GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De genomineerden van de Gouden Giraffe Event Awards kregen woensdag 13 maart allemaal een verrassingsbezoek van de organisatie. In de categorie Relatie Events ontving IDTV een nominatie voor 100 jaar Tata Steel.

Casenaam: 100 jaar Tata Steel
Opdrachtgever: Tata Steel
Inzender: IDTV
Locatie: Tata Steel terrein
Aantal personen: 25.000 gasten
Doelgroep: Medewerkers, Klanten, Politiek, Leveranciers, Regio/ omwonenden, Talent/ arbeidsmarkt, Oud-medewerkers
Budget: tussen 3.000.000 – 4.000.000 miljoen euro

Hoofddoelstelling:
De langdurige relatie met klanten, partners en de regio versterken en het vieren van het 100-jarig bestaan van ‘Hoogovens’ (nu TSN) op een passende, positieve en duurzame wijze.

Concept:
Tata Steel realiseert zich dat iedereen uit haar netwerk heeft bijgedragen aan het succes van de afgelopen 100 jaar. En dat die gemeenschap misschien nog wel belangrijker is om de grote uitdagingen van nu aan te gaan. Voor de transformatie naar klimaatneutraal staal maken is iedereen nodig. Daarom is het 100 jarig bestaan ingezet om die gemeenschap te bevestigen en te versterken. We bedachten een concept waarmee we al die verschillende doelgroepen betrokken bij het feest en inspireerden met elkaars verhalen. We bouwden ‘De Wereld van Staal’, een tijdelijk festival op het terrein van Tata Steel. Daar ontvingen we in 16 eventdagen 25.000 bezoekers; medewerkers, klanten, buren, scholieren, leveranciers, politiek, gepensioneerden en de koning. We raakten iedereen in het hart met een indrukwekkende voorstelling en we betrokken ze bij de oplossingen voor de toekomst. Daarmee legden we een stevige basis voor de komende 100 jaar.

Effect: 
Klanten voelden zich onderdeel van de ‘community’; dit is vaak genoemd in feedback. Daarnaast wordt de totale mediawaarde  geschat op 1,7 miljoen waaronder: 16 keer op de radio, 6 keer op landelijk televisie, 252 krantenartikelen, 178 online artikelen, 217 social media posts, 1418% meer reacties op facebookberichten, 797 volgers op instagram, groei van 249%, 11.320 reacties op LinkedIn berichten


Op 1 april 2019 in Jaarbeurs presenteren de finalisten zich nog 1 keer aan de jury en aan u. Inspiratie, inzichten en kennis van de 13 beste events van Nederland. Om vervolgens onderdeel te worden van de Gouden Giraffe Event Award Show in Jaarbeurs Beatrix. Daar moet u bij zijn:

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Zento, bureau voor impact

    Zento is hét eventbureau van Zuidwest Nederland. Onze events vertellen verhalen, prikkelen zintuigen en weten vooral...
  2. Sendsteps

    Hoe betrek ik mijn publiek tijdens mijn bijeenkomst? Wat kan ik doen om mijn eigen presentatie te verlevendigen?
  3. KNVB Campus

    De KNVB Campus is dé plek waar onze nationale selecties trainen en waar trainers worden opgeleid
  4. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  5. Marketing Generation

    Wij zijn specialist in live communicatie en weten met onze concepten en events mensen te raken en waardevolle...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners