Gouden+Giraffe+2018%2C+nominatie+categorie+Brand+Events%3A+Dept+Festival
Nieuws

Gouden Giraffe 2018, nominatie categorie Brand Events: Dept Festival

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De genomineerden van de Gouden Giraffe Event Awards kregen woensdag 13 maart allemaal een verrassingsbezoek van de organisatie. In de categorie Brand Events ontving Dutch Standard Events een nominatie voor Dept Festival.

Casenaam: Dept Festival
Opdrachtgever: Dept Agency
Inzender: Dutch Standard Events
Locatie: Thuishaven Amsterdam
Aantal personen: 2000 gasten
Budget: tussen 100.000 – 150.000 euro

Doelgroep:
Intern richt Dept Festival zich op medewerkers, leadership en partners, extern op marketing en management/director levels van bekende merken en partners, (potentiële) klanten en PR/pers uit de digitale industrie.

Hoofddoelstelling: 
De creatie van een evenement dat jaarlijks het moment bij uitstek is om intern en extern het merk te laden; intern voor de employee-branding, extern voor de klantrelaties.

Concept: 
De doelgroepen en doelstellingen van Dept Festival zijn op te delen in twee categorieën: intern en extern, waarvan de waarden nauw met elkaar verbonden zijn. Het festival is enerzijds een plek van ontmoeting en verbinding. Het is een moment waarop de hele Deptfamilie samenkomt en verhalen uitwisselt. Daarnaast zijn er de talks, gehouden door zowel Deptsters als mensen van buitenaf, variërend van persoonlijke verhalen tot professionele inzichten. Het is ook een plek waar mensen van Dept in een ontspannen setting kunnen connecten met klanten en relaties. Het draagt bij aan de brand building van Dept als voorloper in de digitale industrie. Een groeiend tech-bedrijf dat de menselijke kant niet uit het oog verliest. Sterker nog, bij Dept beseft men maar al te goed dat groei en succes onlosmakelijk verbonden zijn met het goede gevoel dat mensen hebben bij de plek waar ze werken. Dept Festival is dé manier om daar uiting aan te geven.

Effect:
De belangstelling voor Dept festival is voorafgaand aan elke editie overweldigend geweest en de woorden van medewerkers en klanten waren achteraf altijd lovend. De wens om van het festival echt een dag voor en door Depsters te maken is elk jaar gelukt. Dit resulteert in een bedrijf dat trots is op zichzelf, waar mensen graag werken en bij horen en dat binnen no-time een ijzersterke naam in haar markt heeft veroverd. Vanwege de snelle groei die Dept doormaakt, is dit evenement cruciaal als hét moment van het jaar waarop alle internationale medewerkers bij elkaar komen. De ambities voor de komende jaren liegen er niet om: we zien de mogelijkheid om in 2021 naar 5.000 bezoekers te groeien. Er liggen samenwerkingen met de krachtigste partners uit de industrie in het verschiet. Kortom: de impact is groot en blijft groeien door het uitdijende mediabereik van de onderneming.


Op 1 april 2019 in Jaarbeurs presenteren de finalisten zich nog 1 keer aan de jury en aan u. Inspiratie, inzichten en kennis van de 13 beste events van Nederland. Om vervolgens onderdeel te worden van de Gouden Giraffe Event Award Show in Jaarbeurs Beatrix. Daar moet u bij zijn:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.