IDTV Live voor RET (Rotterdams vervoersbedrijf) met “Aardig Onderweg Award”
Locatie Luxor Theater in Rotterdam
Aantal gasten/bezoekers 1.400
Opdrachtgever en projectomschrijving
Activeer de campagne ‘Aardig Onderweg’, maak van RET naast een logistieke verbinder in Rotterdam ook een sociale verbinder van mensen in Rotterdam. Creëer een langlopend platform (geen éénmalige actie). Zorg dat RET afzender is en het initiatief voorop staat. Het initiatief dient ook een verbinder te zijn tussen RET en zakelijke relaties, ondernemend Rotterdam, maatschappelijke instellingen en politieke belanghebbenden.
Opdracht en doelstellingen:
Uitgangssituatie:
1. De bestaande RET campagne ‘Aardig Onderweg’. Deze was tweeledig ingezet;
- RET kwam uit een moeilijke periode en begon aan een nieuwe fase waarin zij verbetering beloofde aan het reizende publiek. We zijn er nog niet, maar we zijn ‘Aardig onderweg’ (investeren in nieuwe middelen, efficiënte dienstverlening etc.),
- Stimuleren van vriendelijkheid en sociale omgang onder de reizigers tijdens het reizen.
2. RET steunde tot dan toe incidenteel sponsoraanvragen van sociale initiatieven in Rotterdam en wilde dit gaan professionaliseren en structureren. Opdracht: Activeer de campagne ‘Aardig Onderweg’, maak van RET naast een logistieke verbinder in Rotterdam ook een sociale verbinder van mensen in Rotterdam. Creëer een langlopend platform (geen éénmalige actie) – Zorg dat RET afzender is en het initiatief voorop staat – Het initiatief dient ook een verbinder te zijn tussen RET en zakelijke relaties, ondernemend Rotterdam, maatschappelijke instellingen en politieke belanghebbenden.
IDTV Live is van mening dat zij, samen met RET de Gouden Giraffe Award 2013, verdient omdat…
RET verdient de Gouden Giraffe voor de categorie Maatschappelijk Betrokken omdat de RET het lef heeft gehad om als vervoersbedrijf Rotterdam haar rol als verbinder breder uit te dragen. RET wil hiermee laten zien dat het meer is dan een logistiek verbinder en stimuleert hiermee de sociale omgang met elkaar (zowel tijdens het gebruik van het vervoer als ook maatschappij breed) door Rotterdammers met een positief initiatief financieel en in publiciteit te ondersteunen en te laten groeien. Het project is goed voor de stad, goed voor de deelnemers en genomineerden en uiteindelijk ook goed voor het image en de naamsbekendheid van de RET. Het is inmiddels gegroeid tot een bekend platform in Rotterdam dat zich als een olievlek verspreidt en een positieve spin off genereert voor Rotterdam en haar omgeving.