Gouden Giraffe 2013 Creatief: Dechesne & Boertje wint met eigen relatie evenement | Eventbranche.nl
16 april 2013

Gouden Giraffe 2013 Creatief: Dechesne & Boertje wint met eigen relatie evenement

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENAWARD - Een Gouden Giraffe winnen met je eigen relatie-evenement...het lukte evenementenbureau Dechesne & Boertje uit Muiden. Met hun jaarlijkse DB Rosé evenement, dat in 2012 het thema Pluk Geluk meekreeg versloeg het bureau onder meer DELA met Nauta Evenementencommunicatie en MINI Nederland met Gielissen Interiors & Exhibitions.

Dechesne & Boertje Eventmarketing met het relatie evenement D&B Rosé: “Pluk Geluk”
Locatie: Muiden, de standplaats van D&B en vervolgens per boot naar forteiland Pampus
Aantal gasten Circa 125 gasten

Projectomschrijving
Dechesne & Boertje organiseert elk jaar een intiem relatie-event: D&B Rosé.
D&B en rosé passen bij elkaar. Beiden staan voor sprankeling, vrolijkheid, warmte, inspiratie én voor de roze kleur. D&B Rosé is inmiddels een jaarlijkse traditie waarvoor D&B haar dierbare relaties uitnodigt.

Opdracht en doelstellingen
Het event werd in 2012 voor de vijfde maal georganiseerd. De opdracht was een nieuw concept en thema te bedenken voor de D&B Rosé. In lijn met de voorgaande edities, maar wel met een geheel eigen karakter. D&B wil met D&B Rosé vooroplopen in events die effect en impact hebben door inhoud, energie en interactie. Het relatie-event van D&B heeft een voorbeeldfunctie voor de gasten. Immers, een eventbureau organiseert haar eigen event en wil daarmee laten zien dat het bedrijf haar vak verstaat. De doelgroep is zeer kritisch en heeft al veel meegemaakt. De uitdaging is op een originele wijze gasten te verrassen en te inspireren, kloppend bij het karakter en DNA van D&B én de gasten die zij heeft uitgenodigd. Uiteraard met een perfecte en attente verzorging. Na het bedenken van het concept ‘Pluk Geluk’ ging D&B een bijzondere samenwerking aan om binnen het concept een passende invulling te bedenken voor het event. Kunstenares Meike Ziegler werd betrokken bij het creatieve proces. Meike is gespecialiseerd in het bedenken van onvergetelijke momenten waarbij de gasten betrokken worden.

Doelstellingen:
- De gasten op originele wijze inspireren en verrassen
- Trakteren op een bijzondere beleving
- Binding met relaties vergroten
- Imago D&B versterken
- Ontmoetingen faciliteren
- Onderscheiden van concurrenten
- Leads en verkoop genereren, het meten van de reacties van de gasten werd gedaan door een online Effectmeter. Met als doel hun bevindingen van het event te achterhalen en in kaart te brengen.

Dechesne & Boertje is van mening dat zij de Gouden Giraffe Award 2013 verdient omdat….
Een bijzonder event dat past bij belangrijke evenementwaarden van D&B (interactie, energie en inhoud) en past bij de tijd waarin we nu leven. Waar mensen op zoek gaan naar persoonlijke belevingen die echt betekenis geeft. D&B heeft lef getoond met het neerzetten van een totaal nieuw soort event. Een event met een spiritueel karakter en waar gasten persoonlijk werden geconfronteerd met de vraag wat hen nou gelukkig maakt. Een event dat bijdrage levert aan reflectie, verdieping en vooral verbinding. Een zoektocht naar geluk die met sympathieke, originele middelen en een relatief laag budget tot stand kwam.