Gouden+Giraffe+%2D+Tempo%2DTeam+Inspiratiedagen
Cases

Gouden Giraffe - Tempo-Team Inspiratiedagen

Omnisport Apeldoorn was het toneel voor de Tempo-Team Inspiratiedagen. IINII zette deze inspirerende case neer voor opdrachtgever Tempo-Team. Nu dingt dit event mee naar de Gouden Giraffe Event Award. Of dit event er straks daadwerkelijk met de buit vandoor gaat, wordt duidelijk tijdens de awardshow op maandag 3 april in de TheaterHangaar in Katwijk.

Tempo-Team Inspiratiedagen 2022 was een werk- en kennisevent in Omnisport Apeldoorn voor alle medewerkers van Tempo-Team Nederland. Er waren 1200 medewerkers aanwezig die een werkdag vol met werkplezier konden ervaren. Het programma per dag was opgebouwd uit een plenair programma, break-outsessies en een fun activiteit, met een spetterende afsluiting. Het event was onderdeel van de campagne #werkplezier van Tempo-Team en moest bij medewerkers de kennis over het bedrijf, de strategie en positionering, versterken.

Concept

Met een stijging van 50% nieuwe medewerkers tijdens corona en een aangescherpte strategie was het voor Tempo-Team hoog tijd om een live event te organiseren die de medewerkers zou samenbrengen en de positionering en strategie zou overbrengen. Dit moest een 8+ beleving worden voor de medewerkers om ze te inspireren, motiveren en enthousiasmeren en werkplezier moest duidelijk worden neergezet.

Verspreid over drie dagen zijn alle werknemers van Tempo-Team ondergedompeld in een event waarin ze in verschillende plenaire programma’s en break-out sessies inhoud tot zich kregen, doorspekt met elementen van plezier. Het event was verplicht, eigenlijk een gewone werkdag dus, waarin strategie en positionering moesten worden overgebracht en verankerd in de medewerkers.

Op zoek naar een manier om dit het beste te doen kwam de overtuiging dat plezier dit zou versterken en zou helpen met het overbrengen van een boodschap die beklijft. Werkplezier staat voor Tempo-Team centraal in hun bedrijfsstrategie en was dan ook de rode draad gedurende het hele programma.

De medewerkers krijgen tijdens de Inspiratiedagen een werkdag voorgeschoteld met een hoge dosis plezier en ongelofelijk veel energie. Ze zullen zelf weer ervaren wat werkplezier kan doen, en hoe belangrijk dat is binnen de
uitzendbranche. De customer journey begon al bij de ontvangst, waar medewerkers door de directie persoonlijk en vol energie werden ontvangen op de gele loper. Tijdens het event waren er diverse bijzondere momenten waar de 8+ beleving centraal stond. Bijvoorbeeld met een gewaagde opening van de directie met een toneelstuk, interactieve sessies waar medewerkers zelf aan de slag konden met hun eigen #werkplezier cocktail en er was een rollerdisco op een wielerbaan. Iedere dag werd afgesloten met een spetterend optreden van rapper Poke. Tempo-Team heeft een langdurige samenwerking met hem op het gebied van externe communicatie, waardoor hij al een bekend gezicht is voor de medewerkers.

Het event onderscheidde zich door de unieke combinatie van inhoud en fun met de focus op #werkplezier, een strategie die binnen Tempo-Team breed wordt ingezet en nu echt voelbaar was voor de medewerkers zelf.
Een kennisevent verpakt in fun. Dit moest leiden tot een beter begrip van de strategie van Tempo-Team, een versterking van de positionering en een grotere betrokkenheid van de medewerkers bij het merk.

Impact

Tempo-Team laat regelmatig op verschillende onderwerpen monitoren onder medewerkers, waaronder hoe het staat met de kennis over het bedrijf waar ze voor werken. Ook voor en na de Inspiratiedagen is een meting gedaan; hieruit kwam naar voren dat medewerkers na het event daadwerkelijk de positionering en strategie van Tempo Team beter snapten.

Het evenement en het traject daarheen hebben een duidelijke impact gehad op de medewerkers. In de evaluatie gaven de medewerkers aan dat het event heeft bijgedragen aan een toename van werkplezier, verbinding met het bedrijf en energie. Dit is aantoonbaar door de hoge cijfers die in de survey zijn behaald, waar 86,6% van de medewerkers een 8+ of hoger gaf.

De 8+ beleving van het event zelf lijkt een korte termijn effect, maar werkt ook op de langere termijn door; er zal sprake zijn van een pay it forward effect waarbij deelnemers nu ook zelf meer geneigd zijn voor een 8+ beleving te willen zorgen voor hun talenten (uitzendkrachten) en klanten.

Ook het werkplezier dat als een rode draad door de Inspiratiedagen heen zat verweven, zal op de lange termijn door de werknemers zelf worden toegepast in hun benadering voor Tempo- Team binnen de uitzendbranche.

Tempo-Team geeft aan dat dit concept wat hun betreft perfect heeft gewerkt voor de doelen
die ze wilden bereiken.

Doelstellingen

De hoofddoelstelling van dit event is het Tempo-Team gevoel dieper in de bloedbanen krijgen van de medewerkers, ook gezien het feit dat er 50% nieuwe medewerkers bij zijn gekomen tijdens de coronajaren. Het Tempo-Team gevoel bestaat uit energie, lef, humor en fun.

De strategie van Tempo-Team is aangescherpt, en moest worden gelanceerd, zodat deze aangescherpte strategie en de positionering van het bedrijf konden worden geïnternaliseerd bij de medewerkers. Het event moest daarnaast helpen met creëren van een gevoel van werkplezier, het laden van BIG (Balans, Inhoud, Groei); de formule van werkplezier. Verder moest een gevoel van trots op het bedrijf worden hernieuwd en waarden van de organisatie worden benadrukt. Tijdens het event moeten de medewerkers worden geïnspireerd, geënthousiasmeerd en
gemotiveerd, zodat zij met veel enthousiasme aan de slag gaan en een over-the-top 8+ beleving krijgen.



De Gouden Giraffe Event Awards 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door deze eventhelden:

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.