
Met de samenwerking willen Gorillas en Tosti Creative een merk bouwen dat verder gaat dan een service. Gorillas wil de focus leggen op de sterke rider culture met gedurfde en opvallende concepten. Een ‘niets is onmogelijk’-mentaliteit en het durven nemen van risico’s staan hierbij centraal.
"Beide organisaties durven risico’s te nemen om mensen te verrassen", aldus Fabienne Walch, Brand Manager Benelux Gorillas. "De focus ligt altijd op een tof idee waar mensen blij van worden, niet op reclame om mensen een product te laten kopen. Wat ons betreft is verkoop een gevolg, in plaats van een doel op zich.”
"In een mega competitieve markt gelooft Gorillas dat merkbeleving en bedrijfscultuur doorslaggevend zijn", voegt Roby Hormis van Tosti Creative hieraan toe. "Dat ondersteunen wij. We bouwen samen verder aan een cultuur waar creativiteit, energie en mensen centraal staan. Dit gevoel brengen we over in steden waar Gorillas actief is. We geven mensen een bijzondere en verrassende ervaring."
De samenwerking werd recentelijk ingeluid tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) met een spontaan feest op de pont. Met het idee dat gebruikers van de app tijd overhouden voor leuke dingen, werd er voor reizigers een feest georganiseerd op de pont - met onder andere Gorillas riders als dj - tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Noord. Daarnaast was er een pop-up expositie in samenwerking met het Straat Museum, inclusief werk van straatkunstenaars uit de Gorillas riders community.
Volgende maand staat een tweede activatie, de Future Market, in Rotterdam op het programma. De inhoud van dit event wordt later bekend gemaakt.