Gelredome en Heineken hebben een vijfjarige
overeenkomst gesloten. Met ingang van 25 maart 2008 wordt in het Gelredome
afhankelijk van het type evenement Heineken, Amstel of Brand bier geschonken. De
eerste glazen Heineken worden getapt tijdens het concert van Anouk op vrijdag 28
maart 2008.
Marinus van Dorst (Heineken) en Jasper van Amstel (Gelredome)
ondertekenen de overeenkomst tussen de brouwerij en de evenementen accommodatie
in Arnhem.
Promotie evenementen
De samenwerking tussen de partijen gaat verder dan alleen het schenken van
bier. Zo ondersteunen Heineken en Amstel de promotie van evenementen in
Gelredome en gaan Heineken en Gelredome investeren in een kwaliteitsverbetering
van de horecaruimten en van de tapinstallaties.
Versterken
Marinus van Dorst, directeur van Heineken Zuidoost-Nederland: “Heineken zal het meest getapt worden maar afhankelijk van het type evenement zullen ook Amstel en Brand op de tap staan. De merken van Heineken en Gelredome zullen elkaar op een uitstekende wijze versterken. Van goed getapt bier voor de jaarlijks meer dan een miljoen gasten van Gelredome tot de gezamenlijke promotie van evenementen. En van het gebruik van de nieuwste tapinstallaties tot trainingen van het horecapersoneel van Gelredome.”
Ervaring
Gelredome directeur
Jasper van Amstel: “Wij zijn uitermate trots op het in huis halen van de
A-merken Heineken, Amstel en Brand. Met name Heineken en Amstel hebben een
jarenlange ervaring met zowel concerten en voetbalwedstrijden en sluiten daarom
uitstekend aan op de wensen van onze bezoekers.”