Frustratie bij ticketverkoop voorkomen? Lees deze 8 tips

27-11-2018 - TICKETVERKOOP - Inmiddels is het opgelost maar wat zorgde de ticketverkoop van de Zwarte Cross tickets voor 2019 voor frustratie. De server gooide de festivalfans er massaal uit, bij het moment van betalen wederom een foutmelding. Ondanks de naam Alles Komt Goed BV visten toch veel Zwarte Cross-fans achter het net. Bij elk evenement waar de ticketverkoop zo verloopt zorgt het voor een bittere nasmaak. Wij vroegen Invitado, de expert op het gebied van eventregistratie, hoe een eventorganisator dit kan voorkomen. Lees deze 8 tips om ticketleed te voorkomen

1. Houd de registratiepagina zo licht mogelijk is, zodat alle beschikbare bandbreedte daadwerkelijk gebruikt wordt voor essentieel dataverkeer - zware foto's of zelfs video's zijn dus taboe.
 

2. NAW-gegevens, ordergegevens, capaciteitscontrole, betalingsgegevens… Er wordt nogal wat data heen en weer gezonden. Het is daarom zaak deze datastromen zo slim en optimaal mogelijk in te richten. Zo houd je de serverload binnen de perken.
 

3. In een ideale wereld zorg je ervoor dat je servercapaciteit toereikend is en de beschikbare servers de te verwachten drukte aankunnen. Helaas zijn piekmomenten niet altijd te voorspellen, net zo min als de exacte belasting. Bedenk bovendien dat het uitbreiden van je serverpark voor een relatief korte stress-periode kostbaar is en technisch de nodige voeten in de aarde heeft.
 

4. Als het event het toelaat, verzend dan je uitnodigingen in batches. Zo voorkom je dat alle genodigden zich tegelijk op de registratiepagina storten.
 

5. Altijd effectief: zorg voor een wachtrij, een zogenaamde queue. Daarin krijgen bezoekers achter de schermen een virtueel volgnummer.  Op basis daarvan worden bezoekers toegelaten tot de daadwerkelijke registratieomgeving zodra daar voldoende capaciteit beschikbaar is.
 

6. Communiceer duidelijk wat de wachtenden moeten doen: rustig afwachten en niet continu op F5 drukken om de pagina te verversen. Want daarmee vertragen ze het proces, werken ze fouten in de hand en lopen ze het risico dat ze weer achteraan moeten aansluiten.
 

7. Vraag de bezoekers in de wachtrij indien van toepassing alles op een rijtje te hebben voor de daadwerkelijke registratie. Leg uit wat ze tijdens de registratie kunnen verwachten en over welke keuzes ze alvast na kunnen denken.
‚Äč

8. Denk klantvriendelijk en vraag de wachtende bezoekers hun mobiele nummer achter te laten. Je kunt dan als ze aan de beurt zijn automatisch een sms versturen met een code waarmee ze direct kunnen registreren.

Meer tips omtrent registratie? In het komende EventBranche magazine leest u meer. Naast tips leest u ook het ondernemersverhaal van de ondernemers, achter Invitado, die van hun hobby hun werk maakten. 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners