Forward+Thinking+Leadership+en+AFAS+winnen+Publieksprijs+Gouden+Giraffe
Nieuws

Forward Thinking Leadership en AFAS winnen Publieksprijs Gouden Giraffe

GOUDEN GIRAFFE PUBLIEKSPRIJS - Maar liefst 5642 stemmen werden online uitgebracht op de Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs. 15 procent van die stemmen ging naar een evenement dat durfde, dat te maken kreeg met terroristische dreiging, maar door creatief, flexibel en vooral logistiek en uitvoerend op het allerhoogste niveau te acteren en daardoor de Publieksprijs wist te winnen:

Casenaam: Forward Thinking Leadership
Opdrachtgever: DenkProducties & AFAS Software
Inzender: DenkProducties
Locatie: AFAS Live
Aantal personen: 3000 gasten
Budget: tussen 100.000.000 – 200.000.000 euro



Doelgroep:
Managers en leiders uit organisaties in Nederland (en daarbuiten), ondernemers, bestuurders van scholen (via partnership met Dyade Academy), leiders van goede doelen.

Hoofddoelstelling: 
Nederlandse leiders de kans geven om de lessen van de beste leider ter wereld uit eerste hand te horen. Ingebed in het mooiste en beste leiderschapsseminar van Nederland.

Concept: 
Een coherent en doortimmerd leiderschapsseminar van absoluut topniveau. Met een uitgebalanceerde mix van, inhoudelijke topexperts: 'thought leaders' uit wetenschap, bestelllerauteurs en inhoudelijke autoriteiten, innovatieve ondernemers,verborgen helden: bijzondere personen met uitzonderlijke verhalen, en als grote finale: Barack Obama. In blok 1 FORWARD namen we deelnemers mee op reis langs de belangrijkste technologische ontwikkelingen die diepe impact gaan hebben op elke organisatie. Steven van Belleghem schetste de wereld van 'de klant van overmorgen' en ondernemers van Hollandse Helden: Booking, Blendle, Picnic en Bunq vertelden hoe zij hun organisatie voortdurend laten innoveren. Tot slot liet Robot Sophia -de eerste niet-menselijke spreker in Nederland- zien hoe ver Kunstmatige Intelligentie al is en hoe dit de komende jaren elke organisatie gaat veranderen. In blok 2 THINKING stonden denkkracht en moed centraal. Veranderingen zijn overweldigend en je moet ze kunnen/durven omarmen. Harvard professor Daniel Shapiro leerde deelnemers hoe je nieuwe kansen ziet in ogenschijnlijk complexe problemen en 'verborgen helden' Michaela dePrince (ballerina) en Maggie MacDonnell (beste lerares ter wereld, Canada) brachten mensen in vervoering door te laten zien hoe doorzettingsvermogen je verder brengt, ook als de omstandigheden zeer zwaar zijn. In blok 3 LEADERSHIP stond jouw rol als leider centraal. Hoe neem je mensen mee in een verandering met alle onzekerheid die daarbij hoort? Bas van der Veldt gaf een eerlijk inkijkje in de leiderschapsprincipes van succesbedrijf AFAS. Marshall Goldsmith -de beste leiderschapscoach ter wereld- deelde inzichten over hoe je als leider de volgende stap zet in je eigen ontwikkeling. En Barack Obama gaf in een Q&A met Ben Tiggelaar talrijke lessen mee over het leiden van diepe, echte en blijvende verandering.

Effect:
De impact op deelnemers: we zijn overladen met de meest mooie en poetische reacties op het seminar. mensen zijn diep geraakt door alle sprekers en hebben inzichten én inspiratie opgedaan voor hun werk als leider. De impact op team DenkProducties: in dit programma hebben wij onszelf overtroffen. Het was een jongensboek, inclusief hartverzakkende momenten als het oppakken van terreurverdachten de avond voor ons seminar, samenwerken met de US Secret Service en aansturen van een team van ca 300 mensen. De impact op partner/sponsor AFAS is bewust niet in harde ROI omgerekend. Ook omdat er geen enkele twijfel bestaat over de grote waarde van dit project. In PR (AFAS Sofrware als partner, AFAS Live als locatie), in relatiemarketing (300 topgasten in speciaal gebouwd VIP dorp) en inhoudelijke profilering (CEO op podium tussen de beste leiderschapscoach ter wereld en de beste leider van de afgelopen 10 jaar). Dat hoef je niet om te rekenen. Dat is evident.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.