Aangevoerd door begeleider Dick Sax wonnen de studenten Freek Garenfeld, Esmee van de Giessen, Huub van den Heuvel, Mark Prinsen, Bjorn Roeters en Marco de Vries de grote beker en mogen zij zich het Eventtalent van 2008 noemen. Het concept van het winnende team bestond uit verschillende campagnes, een clubtour en een eindfeest, waarbij de ‘rode pil’ de rode lijn was in het verhaal.
Winnend concept
De verschillende reclamecampagnes moesten ‘awareness’ creëren voor een doosje met een rode en een blauwe pil erin. Daarnaast maakten zij data en plekken van de clubtour bekend. Dit laatste onder het kopje:” Try to get your pill at..”, gevolgd door de club en plaats. Bij de clubtour zouden de bezoekers kennis maken met het AXE DRY Eventteam, waar de mannelijke bezoekers worden verwend en verzorgd door de mooie dames van het ‘Alfabet of Sweat Team’ van AXE, met hun ‘Weapons of Sweat Destruction’. Bij de uitgang zouden de AXE dames doosjes uitdelen met daarin een pil. Indien er een rode pil inzat, konden deze bezoekers de code die in de pil zat invoeren op een site en een ticket uitprinten voor het afsluitend evenement. Dit moet een zeer exclusief evenement worden met bekende artiesten en live muziek, alleen voor de mensen met de rode pil.
De vakjury, bestaande uit voorzitter Marius Voerman (Calore), Mandy Ruhé (7Beaufort), Jan van den berg (Unilever) en Marieke Govers (The Live House), waren unaniem in hun besluit. Marius Voerman prees het winnende idee om de creatieve eenvoud en goed doordachte marketing campagne. Er deden dit jaar zeven hogescholen mee aan de Student EventGame van het Genootschap voor Eventmanagers: Hogeschool Rotterdam, Stenden, Haagse Hogeschool, Hogeschool Utrecht, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, NHTV en de winnaar, Fontys Bedrijfshogeschool.