Fieldmarketing+Awards%3A+lesje+effectiviteit
Nieuws

Fieldmarketing Awards: lesje effectiviteit

De Dutch Field Marketing Association (DFMA) reikte vandaag de DFMA-awards uit. De uitreiking maakte twee zaken heel duidelijk: de grenzen tussen field- en eventmarketing vervagen meer en meer en fieldmarketeers winnen voor prijzen op keiharde effectiviteit.

(Foto EventBranche.nl: alle prijswinnaars)

In de televisiestudio van De Wereld Draait Door, op het terrein van de Westergasfabriek, kwamen enkele tientallen fieldmarketeers samen voor een snelle, inhoudelijke en open awarduitreiking van de DFMA. Zowel de jury als presentator Wilfred Genee stelden per categorie vragen aan de genomineerden, die zichzelf in 3 minunten mochten presenteren en dat vooral deden met korte filmpjes. Alleen Martin Damen van fieldmarketingbureau Opvallers was zo slim om zijn presentatie levendig te maken met twee promodames. Opvallers won de prijs met een case voor Specsavers in de categorie Creativiteit.

ROI
Meest opvallende voor de redactie van dit eventmedium: alle presentaties hadden keiharde Return On Investment cijfers. Exact waar het in de eventbranche nog wel eens aan ontbreekt. Toch bleken de winnende cases veel raakvlakken te hebben met de eventbranche. De dames van Target Promotion Team kregen een eervolle vermelding in de categorie Effectiviteit met een case voor de Week van de Ondernemer. Een case die ook afkomstig zou kunnen zijn van een eventmarketingbureau en dus moesten zij ook bekennen dat aan het trainen van hostessen moeilijk ROI-precentages te hangen zijn. Binnenkort meer over de interessante raakvlakken en verschillen tussen event- en fieldmarketing.

De winnaars:

Creativiteit  - Opvallers / Specsavers
Een campagne waar onderzetters en drinkglazen met het Specsavers-logo voor veel traffic zorgden. Jury: creatief idee, waarbij maar weer eens blijkt dat het heel simpel kan zijn.

Effectiviteit - Boost Group / Lipton hot tea
Consumenten werden thuis benaderd om een pakje thee in te ruilen voor twee pakjes Lipton thee. Vervolgens waren er acties in de winkelcentra en op de Huishoudbeurs. Jury: Hele slimme en gedurfde omruil actie met een goed rendement (+32 in marktaandeel).
 

Innovatie - Promodukties / Brandstores
Flexibele verkoop- en promo-unit die overal geplaatst kan worden en per week in een ander merk kan worden omgedoopt. Mensen kunnen niet alleen proeven en beleven maar ook meteen kopen. Jury: combinatie van alle fieldmarketingkrachten, zowel instore als outstore.

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.