Het Forever Young Festival onderwbouwt zelf de reden voor het evenement: 'In Nederland leven op dit moment 3 miljoen senioren waarvan bijna 1 miljoen behoren tot de groep ‘kwetsbare ouderen’; senioren die eenzaam zijn, verzorging nodig hebben vanwege lichamelijke of geestelijke beperking en/of senioren die om financiële redenen een ongelukkig of eenzaam leven leiden. Stichting Forever Young Festival heeft als droom al deze mensen met elkaar te verbinden door het organiseren van een te gek, ludiek, groots en gratis festival dat op 23 augustus 2017 voor het eerst plaatsvond in Almere. 10.000 65-plussers kwamen naar Almere, bij de eerste editie waren dit er nog 6.500, voor een dagje uit vol met muziek, theater, workshops, spel, beleving en ontmoetingen. Even niet hoeven denken aan de zorg die je nodig hebt, de eenzaamheid, de verveling of de ongemakken die er zijn als je ouder bent.'
'Doing good is the new cool.' Die gedachte bracht het Finse bureau Woltti Group op een concept waarbij in Finalnd studenten gekoppeld werden aan eenzame ouderen. De campagne draaide om de live ontmoeting en werd opgezet door opdrachtgever Helsinki Pauline Church. Het bracht een compelte movement op gang en maakte het onderwerp eenzaamheid bespreekbaar voor velen en het evenement werd genomineerd voor een Evento Award: