Facebook+cancelt+alle+events+tot+juni+2021%3B+bizarre+beslissing+of+harde+werkelijkheid%3F
Nieuws

Facebook cancelt alle events tot juni 2021; bizarre beslissing of harde werkelijkheid?

EVENEMENTEN EN CORONA - Vooralsnog zijn in Nederland evenementen verboden, zij het middels de maatregelen van de rijksoverheid of via lokale noodverordeningen. Ook in andere landen zijn evenementen verboden. Mark Zuckerberg, de grote man van Facebook, kondigde buiten alle maatregelen om iets heel uitzonderlijks aan: Facebook cancelt alle evenementen met meer dan 50 personen tot juni 2021...

Om de vraag uit de kop van dit artikel maar meteen even te beantwoorden: het is keiharde realiteit, want onderstaande fragment komt uit een facebook-post van Mark Zuckerberg zelf, van de avond van 16 april jongstleden:
 

'Even beyond this next period, guidance from health experts is that it won't be advisable to have large groups of people get together for a while. Given this, we're canceling any large physical events we had planned with 50 or more people through June 2021. Some of these we will hold as virtual events instead and we'll share more details on that soon. Similarly, we're extending our policy of no business travel through at least June of this year as well.'


Volgens diverse media zou ook Microsoft eerder deze maand al hebben laten weten in 2020 geen fysieke events te organiseren en daarmee van hun geloof in live communicatie en experiences af te gaan stappen. 'Het is in deze tijden erg lastig om bijvoorbeeld als redactie een gedegen analyse of reactie te geven, omdat niemand de onzekere toekomst kent. Echter dit signaal, dat door velen als prettig werd bevonden omdat het richting geeft voor andere ondernemers, is juist om die reden op zijn minst dubieus te noemen. Je kunt je sowieso afvragen wat de meerwaarde van deze afkondiging is. Neemt niet weg dat wij ook denken dat onze branche nog lang naweeen zal voelen, maar dat we ook met restricties evenementen kunnen organiseren in de opstartfase na de Corona-crisis. Een eerste aanzet daartoe vind je in het online magazine NEW LIVE. Deze afkondiging van Facebook biedt aan de ene kant duidelijkheid voor de branche, maar wij zouden de opdrachtgevers, merken, bedrijven en organisatie toch willen oproepen om live mogelijkheden open te houden en de richtlijnen van RIVM en overheid te volgen. Aan de branche de uitdaging om ook voor de 1,5 meter maatschappij tot effectieve live concepten te komen. Een te vroege annulering van een lange periode los van afgekondigde maatregelen lijkt behalve 'duidelijkheid' weinig zinvol. Wat ons betreft is handelen, aanpassen en blijven communiceren in een crisis belangrijker, dan proberen al zo ver vooruit te kijken', aldus Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.