EventTrends2019: influencereventmarketing

04-12-2018 - #EVENTTRENDS2019 - Zoals u gewend bent: eind van het jaar komt EventBranche.nl met een geheel eigen lijst aan trends en ontwikkelingen die invloed gaan hebben op eventmarketing en live communicatie in het komende jaar. #EventTrends2019 beschrijft 20 ontwikkelingen vol kansen, mogelijkheden en no go's. Een tweede trend? Influencereventmarketing.

We zitten inmiddels aan Deel III in de terugkerende ontwikkeling Klein event, Groot bereik. Gemene deler in die trend/ontwikkelingen: een evenement voor een kleine groep personen, soms zelfs één, waarbij gebruik gemaakt wordt van de bereikversneller die social media heet. Waar we eerst al het fenomeen als ontwikkeling benoemden en in deel II blootlegden hoe een klein event tot groot bereik kan komen, zullen in 2019 de al uitgevoerde voorbeelden van influencer eventmarketing grote navolging krijgen. Een event voor een handvol personen, influencers, die hun beleving delen en overbrengen aan hun volgers, uw potentieel.

Dus waar we eerst vooral influencers gebruikten in het voortraject, om tot de maximale registratie te komen, varen we nu verder op een van de grootste hits allertijden: de vloggers die een product beleven. Miljoenen views voor een kind, een influencer, dat een verrassingsei opent op video; een populaire make up tester die haar nieuwe eyeliner uitprobeert; waarom doen we dat niet op events? De influencer de beleving laten ondergaan en dit delen via social media/video. Zie hier: influencereventmarketing.

>> Eerder verscheen al: #EventTrends2019: Kunde is King

 

Wilt u ze allemaal zien en lezen? Word nu nog lid en ontvang het laatste nummer van 2018 met 20 pagina's aan #EventTrends2019

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners