
Er is bijna geen tijd voor, maar met het online zetten van een aantal van de 20 #EventTrends2018, zijn inmiddels al 4 aanvragen binnengekomen om bij grote corporate multinationals een keynote te geven. Nee, dit melden wij niet uit eigengeilerij (nou ok, een beetje) maar om u aan te geven hoe deze grote bedrijven focus hebben op events, eventmarketing en live communicatie. Inmiddels heeft EventBranche.nl twee keer een sessie mogen doen en 2 keer ruim 100 werknemers meegenomen in de snel veranderende wereld van eventmarketing en live communicatie. Dat voelt goed, is goed, voor ons allemaal en rechtvaardigt u allen nogmaals op te roepen:
Tot die tijd de 8e #EventTrends2018:
Jarenlang, of eigenlijk altijd al, wist je één ding zeker: ga naar een zakelijk evenement en de ‘wereld’ waar je als gast terecht komt, bestaat uit het levende en overal aanwezige logo, de bedrijfskleuren, de ‘vlaggen’, maar daar gaat 2018 een verrassende verandering in brengen. Welkom in de wereld van Logoless.
In een wereld waar we louter 'zenden' niet meer 1 op 1 overnemen, waar alle bedrijven contentmarketing prefereren boven datzelfde vlaggezwaai gaan ook business events om: het inpeperen van logo’s en bedrijfsnamen all over the place maken plaats voor live contentmarketing, meerwaarde geven, kennis delen, visie en missie laten zien. Het laten beleven waar een bedrijf voor staat, wat het is, verdrukt het logo naar de achtergrond.
En ja, deze Logoless-ontwikkeling haakt volledig aan op de eerder beschreven #EventTrends2018 Contra Eventmarketing, maar zal ook 'zelfstandig' zichtbaar worden. Overigens loopt de wereld van sponsoring daar al ver op vooruit. Sponsoring van festival of evenementen zijn al lang verworden tot complete activaties, waar een merk liever laat zien wat het is en wat het toe kan voegen, dan dat het laat zien welke clubkleuren en logo bij hun bedrijf hoort.
‘En het mooie aan het evenement: we zaten heel low op de communicatie met onze logo’s. Het gaat niet over ons, maar over energie en kinderen inspireren om met techniek bezig te gaan. Dus waren er ook geen ingewikkelde app’s of tools, maar was het concept best kneuterig: zelf aan de slag. Nergens op het festivalterrein op het Malieveld werden er logo’s in je gezicht gedrukt. Wel bij binnenkomst, maar dat is genoeg. Mensen weten echt wel dat het een evenement van Shell is. Dat is ook onderzocht: een event helemaal volgeplakt met Shell-uitingen of een event met alleen logo’s bij de ingang, bezoekers bleven het evenement op exact een zelfde manier: een evenement van Shell. Dus het herhalen van je merk op een event is echt overbodig. Het is ook een soort ouderwetse vorm van zenden die niet meer bij deze tijd past. Het gaat om de gastbeleving, niet om het zenden.’
Debby van der Voort (Shell) in EventBranche Magazine
Foto: evenement van Shell...kunt u dat zien?

#jointheLIVErevolution
>> De komende dagen verschijnen 10 trends uit de lijst van 20 online. Onze leden ontvangen binnenkort het complete dossier in het laatste magazine van 2017. Geen lid...dan moet u dat maar snel worden!
-
#EventTrends2018
Bekijk hieronder 10 van de 20 trends uit het dossier #EventTrends2018. Het complete dossier is beschikbare voor onze leden. Word dit jaar nog lid en wij sturen u het magazine met de 20 trends en ontwikkelingen begin 2018 nog na: Word lid!
#EventTrends2018 / #jointheLIVErevolution