
1. Betrek alle belanghebbenden in een vroeg stadium van het planningsproces;
Ideeën komen tijdens het planningsproces van alle kanten aanwaaien, maar worden niet concreet zolang stakeholders niet op de hoogte zijn of akkoord geven. Betrek deze dus nog vóór de conceptfase.
2. Stel duidelijke doelen;
Zet meetbare doelen op papier zodat je achteraf ook kunt aantonen wat de effectiviteit en impact van het evenement is geweest.
3. Ontwikkel een 'power' strategie;
Kortom, een strategie die voldoende 'power' heeft om met minimale kosten het maximale te bereiken.
4. Pas je strategie aan, aan de creatieve keuzes die je maakt;
Zorg ervoor dat creatieve plannen naadloos overlopen in de strategie van het event. Een goede strategie zonder creativiteit is gedoemd te mislukken.
5. Ontwerp naar wat de bezoeker nodig heeft;
Geef bezoekers een beleving die hen onderdeel maakt van een groter geheel en motiveert tot actie.
6. Focus eerst op de interactie;
Ga bij het eventontwerp niet uit van hoe de beleving eruit moet zien, maar wat de actie moet zijn van de bezoeker bij een bepaalde beleving. En hoe dit effect heeft op het behalen van de uiteindelijke doelen.
7. Meet de resultaten;
Meet aan de hand van je resultaten of de beleving van de bezoeker aanspoort tot actie, en hierdoor bijdraagt aan de gestelde doelen.
8. Koppel de belangrijkste successen terug naar alle stakeholders;
En benadruk dat deze alleen tot stand komen door de balans tussen het stellen van duidelijke doelen, een sterke strategie en creativiteit.
>> Lees hier het volledige artikel op Bizbash.com