19 januari 2016

Eventmarketingbudget groeit al bijna 2,5 jaar, maar groei neemt af

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Het Institute of Practitioners in Advertising (IPA) doet kwartaalonderzoek naar marketingbudgetten van bedrijven in Groot Brittannië. Ruim 2 jaar achtereen stijgt volgens het onderzoek het eventmarketingbudget. Ook nu weer is er een groei, maar die groei zwakt wel af.

In het vierde kwartaal van 2015 groeide het budget voor eventmarketing met 0,6 procent. In het derde kwartaal van vorig jaar was de groei nog 2,6%. Los van het feit dat met deze groei eventmarketing haar budgetten al 9 kwartalen achtereen ziet groeien, hoort eventmarketing tot een select groepje van 4 marketingkanalen die in het vierde kwartaal een groei lieten noteren. Koploper, qua procentuele groei, is internetmarketing. Vorig jaar hoorde eventmarketing zelfs enkele keren tot de snelste groeiers in marketingland. Overigens noteert IPA al 13 kwartalen een groei van het marketingbudget an sich.

De collega's van Eventmagazine.co.uk spraken met Paul Bainsfair, director general van IPA: 'Marketeers gaven aan met de Olympische Spelen en de EK's veel budgetten gereserveerd te hebben voor dit jaar.'