Eventmarketing met impact: 3 simpele lessen

14-05-2019 - EVENTMARKETING - Wat is nou precies de kracht van effectieve en impactvolle eventmarketing? Daar kun je inderdaad een boek over schrijven (daarover later meer...) , maar je kunt het ook terugbrengen naar 3 hele simpele lessen: trajectmatig, bereik de niet-aanwezigen en interactie, niet alleen tijdens, maar ook voor en na het evenement.

Tip 1

Trajectmatig

Er zijn twee wijze trajectlessen die u mee moet nemen in 2019. De belangrijkste les? Ieder evenement, maar dan ook echt ieder evenement verdient een traject. Een bedrijfsuitje? Koppel er een slim voortraject aan vast, laat daar iets van terugkomen in het uitje om vervolgens na afloop hier op terug te komen. Alleen een simpel bedrijfsuitje of bedrijfsfeest krijgt daardoor al zo veel meerwaarde.

Voorbeeld:

Bedrijfsfeest C&A wordt intern communicatietraject

Les 2: maak van uw gehele communicatie een traject waarbij de live momenten steeds het hoogtepunt zijn, de touchpoints in het traject en de contentmotor voor het traject. Dat maakt het simpel om uit de live momenten en de communicatie er omheen de maximale impact te halen.

 

Tip 2

Bereik de niet-aanwezigen

Waar we jarenlang bezig waren om zo veel mogelijk mensen op het live moment te krijgen, vooral omdat we de kracht van live communicatie omarmen, heeft de praktijk en de nieuwe mogelijkheden tot nieuwe inzichten geleid. Het is een simpel feit dat iet de gehele doelgroep, of het complete potentieel aanwezig kan zijn. Een aftermovie of het delen van een presentatie is niet afdoende, u moet nadenken over een impactvol contentplan voor de niet-aanwezigen. Laat uw evenement de motor zijn voor een slim contenttraject naar uw gasten en naar de niet-aanwezigen.

Voorbeeld:

TedX: simpel en effectief (17.000.000 views)

Tip 3

Interactie: voor, tijdens én na

De afgelopen jaren was het woord interactie steevast terug te vinden in de lijstjes met trends en ontwikkelingen in de markt van live communicatie en eventmarketing. Stemtools en interactie-apps voor congressen en plenaire sessies; beacons op beurzen; crowdsourcing voorafgaand aan events, etc etc. Ook hier moeten we een stap zetten: het is tijd voor interactie in het voor- en natraject en vanzelfsprekend tijdens het live moment. Maar juist in het voortraject, op zoek naar de vragen en de vooraf communicatie met de sprekers om zo tot de meest effectieve programma-inhoud te komen, en de interactie in het natraject om de opgedane kennis te verbreden en nog meer eigen te maken, juist daar ligt de winst in 2019.

  • Veel meer tips, kennis en inzichten: www.evenementorganiseren.nl

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
Hét kennis event over evenementen: 120 kennissessies en 5 podia

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Holland Evenementen Groep

    Een allround en unieke evenementenlocatie in het midden van Nederland. Dé locatie voor bijzondere...
  2. Switzerland Convention & Incentive Bureau

    Zwitserland is een uitstekende bestemming voor meetings, incentives, congressen of evenementen.
  3. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  4. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...
  5. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners