
'Uitgerekend onze hoofdstad zal komende zomer het middelpunt worden voor alle Nutella-liefhebbers. Het eerste Nutella Festival van Nederland zal een zalige ervaring worden voor iedereen die van Nutella houdt. We zijn achter de schermen bezig met leuke locaties in het mooie Amsterdam. Meld je aan voor de nieuwsbrief zodat je als eerste op de hoogte bent van de locatie en andere nieuwtjes', laat de organisatie op haar festivalsite weten.
Op de site van AT5 laat organisator Akie Hamam weten: 'Het Nutellafestival heeft al contact met verschillende foodtruck-eigenaren die graag op het Nutellafestival willen verschijnen, zegt Aki. Ook zijn ze met de gemeente in gesprek voor een vergunning. 'Het is echt geen grap.' Volgens Metronieuws.nl gaat het festival door, ook al hield Nutella de boot lang af. Hamam, naar eigen zeggen de grootste Nutellaliefhebber van Nederland, is dolblij dat het doorgaat. 'Nutella erkent het festival en we zijn in gesprek over de samenwerking', vertelt hij aan Metro Lifestyle.
Nutella zelf is van oudsher een merk dat zeer goed weet hoe zij evenementen moet inpassen in de marketing- en communicatie mix. Nu een fan een festival organiseert is het wellicht ook goed om terug te kijken wat Nutella deed voor haar fans en wat het merk een tweede plek op tijdens de European Best Event Awards in 2014: